Skip to main content

Probeer  windows 10iis webserver via internet te bereiken. Port forwarding werkt niet. Wan/lan werkt . maar toegang via internet niet. Wat moet ik in de v12 instellen om het werkend te k krijgen.

Hoi @douhenk. Goede vraag, daar kunnen we je op het KPN Forum vast verder mee helpen. Helaas heb ik zelf niet een antwoord op deze vraag, maar gelukkig zijn er op het Forum zijn veel deskundigen actief die je graag bijstaan met advies en raad. Ik hoopdat er snel andere forumleden zich melden om je te helpen.


Plaats eens screenshots van de instellingen die je op de V12 hebt doorgevoerd.


access control port forward naar server

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Die port-forwarding staat goed.

Staat de firewall op die server iinkomend open voor de poorten?

Kan je de IIS server wel benaderen op http://192.168.2.5 als je op jouw thuisnetwerk aangesloten bent?

 

Haal nog even de eerste afbeelding weg uit jouw vorige bericht of poets het WAN IP adres weg.

Je kunt een bericht tot 1 uur na plaatsing wijzigen via de drie puntjes rechtsonder het bericht.

 

Overigens is het openstellen van MySQL niet echt aan te raden.


De port forwardings zijn goed. De van MySQL moet je maar snel weer weghalen. Ik denk dat de server niet goed geconfigureerd staat.


Benaderen van 192.168.2.5 (server) vanuit het thuisnetwerk gaar prima. Mysql goed te benaderen vanuit thuisnetwerk en ook de database request van buiten worden afgehandeld. Wat heb ik gemist voor MySQL?

 


Benaderen van 192.168.2.5 (server) vanuit het thuisnetwerk gaar prima.

Dus je kunt de IIS server gewoon in de browser benaderen als je op jouw thuisnetwerk aangesloten bent?

Zo ja, heb je al de laatste firmware (310) op jouw V12 staan?

 

T.a.v. MySQL ... Het is niet verstandig om jouw MySQL van buitenaf benaderbaar te maken.


Via browser op thuisnetwerk gaat het prima.

software versie = SGEJ10000310


Als op jouw thuisnetwerk de IIS server op http://192.168.2.5 benaderbaar is dan zou deze ook vanaf internet benaderbaar moeten zijn op het WAN IP adres immers de port-forwarding staat goed.

De firmware versie is ook goed en ik heb niet vernomen dat er een bug in de firmware zou zitten t.a.v. port-forwarding.

Wat je nog zou kunnen doen is de V12 opnieuw op te starten.


Zal morgenochtend de v12 opnieuw starten. Ze zitten thuis tv te kijken. Laat het morgen weten . Tot zover bedankt.


Opnieuw starten heeft niet geholpen. 


Heb je al een site draaien op die server?

Staat die server constant aan?

Heb je een restrictie in de firewall van die server staan dat http(s) alleen vanaf het LAN te benaderen is?


Er draaien 2 sites en hebben beide het zelfde probleem. Zal de toegang  checken. Met dank.


Hoekan ik zien dat de toegang lan only is?


Zie deze pagina.


Wbj met dank voor je hulp. Na opnieuw alles van scratch   af te installeren werkt het nu wel.  Ik heb nog steeds geen idee wat er aan de hand was of is. Vorige keer ook opnieuw geïnstalleerd maar nu na de tweede keer werkt alles.