Skip to main content

In juni afgelopen jaar zijn wij overgestapt  naar  KPN omdat deze de kwaliteit door het hele huis zou garanderen.  Na de installatie  zou het signaal voldoende zijn volgens de monteur. Ik heb zelf niet  de kennis in huis om dit te controleren.   Omdat wij binnenkort  zonnepanelen krijgen zou op de bovenste  verdieping  een voldoende  signaal nodig  zijn. Nu blijkt dat via een aanbevolen app het signaal dik onvoldoende is ( - 85 dB). Een signaal sterkte van -20 tot - 65 wordt aanbevolen. Mijn vraag  is hoe KPN dit meent op te lossen. Er is geen mogelijkheid om een kabel te trekken van beneden  naar boven.        Ik hoor graag een reactie. 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Je zal aan de slag moeten. Of op iedere verdieping een bekabelde wifi versterker plaatsen of investeren in een goed draadloos systeem.


Ik denk dat dit uw eigen probleem is. KPN maakt inderdaad reclame met "WiFi in alle hoekjes en gaatjes". Maar dat wil niet zeggen dat KPN dit gratis/zonder meerkosten voor u regelt. En het wil ook niet zeggen dat dit zonder kabel kan. Die kabel is denk ik toch echt noodzakelijk om fatsoenlijk WiFi op zolder te krijgen. U heeft ook geen kabel tot op de eerste verdieping? 


In juni afgelopen jaar zijn wij overgestapt  naar  KPN omdat deze de kwaliteit door het hele huis zou garanderen.  Na de installatie  zou het signaal voldoende zijn volgens de monteur. Ik heb zelf niet  de kennis in huis om dit te controleren.   Omdat wij binnenkort  zonnepanelen krijgen zou op de bovenste  verdieping  een voldoende  signaal nodig  zijn. Nu blijkt dat via een aanbevolen app het signaal dik onvoldoende is ( - 85 dB). Een signaal sterkte van -20 tot - 65 wordt aanbevolen. Mijn vraag  is hoe KPN dit meent op te lossen. Er is geen mogelijkheid om een kabel te trekken van beneden  naar boven.        Ik hoor graag een reactie. 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik denk niet dat je hier via het forum een zinnig antwoord op krijgt. Maar waarom heb je voor KPN gekozen?

Als wat je schrijft voor jou belangrijk is, dan kan je alleen afgaan op schriftelijke overeenkomsten. Reclameuitingen gaan hier altijd uit van de situatie bij de klant die voor de leverancier optimaal is. 

Als je geen overeenkomst hebt, dan zit er dus niets anders op dan te doen wat Joep en Nick schrijven en contact opnemen met een bekabelingsbedrijf (ze zijn eenvoudig te vinden op Internet) om een vaste bekabelde verbinding aan te leggen eventueel als basis voor Wifi satelieten. 

Overigens de kunst voor een reclameschrijver is om veel woorden te schrijven, maar niets concreets. Bijvoorbeeld in de vorm van “Bij ons is de dikke lucht precies zoals u die graag zou willen hebben”


Dank jullie alle drie voor de reacties. Ik overweeg om een andere aanbieder te vinden die mij wel de garantie geeft op alle verdiepingen een goed signaal te hebben. Ik zal dit uiteraard eerst op papier vast laten leggen.

Ik heb geen kabel liggen  naar de tweede verdieping, er is ook geen ruimte om een kabel te trekken.

Ik heb vorig jaar gekozen voor KPN omdat ik in de veronderstelling was dat deze betrouwbaar zou zijn met het product waar zij ook mee adverteren, blijkt dus niet helemaal te kloppen.  Inderdaad CorL,, dikke lucht.


Dank jullie alle drie voor de reacties. Ik overweeg om een andere aanbieder te vinden die mij wel de garantie geeft op alle verdiepingen een goed signaal te hebben. Ik zal dit uiteraard eerst op papier vast laten leggen.

Ik wens je veel succes...


Hi @Tvkijkers, bedankt voor jouw bericht. We willen je inderdaad helpen om overal in huis een zo goed mogelijke wifi-dekking te bieden. Heb je extra wifi apparatuur in huis, zoals Experia Wifi of SuperWifi? Mocht dat niet het geval zijn, dan kun je de Wifi Manager doorlopen. Deze tool analyseert en verbetert de wifi. Allereerst zal hij een aantal metingen uitvoeren, om na te gaan hoe de situatie is, vervolgens zal hij deze proberen te verbeteren. Na deze verbeteringen zal hij nogmaals een aantal metingen uitvoeren. Als dan blijkt dat de wifi niet voldoende verbeterd is, dan zal hij vervolgstappen aanbieden, om de wifi alsnog te verbeteren. 

Mocht het niet mogelijk zijn om een kabel naar boven te leggen, dan zou je kunnen kiezen om SuperWifi punten aan te schaffen. Het voordeel hiervan is dat je het 2e punt draadloos kunt aansluiten. Hierdoor hoef je geen kabels te trekken. Als het SuperWifi punt boven niet voldoende ontvangst heeft, dan kun je er ook voor kiezen om hem aan te sluiten op een draadloze verbindingsset


Hi Ron,

Dank voor je reactie, Ik heb even gewacht met reageren omdat er volgens KPN een verbetering van het netwerk in onze buurt zou hebben plaats gevonden, dit zou zijn gebeurd op 08-02-2021 tussen 02.00 en 07.00. 

Deze verbetering heeft niet geleid tot een beter signaal op de bovenverdieping.  Ik heb al diverse malen de Wifi  Manager  doorgelopen, dit zonder resultaat. 

Ik ben vooralsnog niet van plan om een draadloze verbindingsset  aan te schaffen omdat de brochure die ik heb gekregen na de installatie zegt dat ik ( bij stap 6 ) overal in huis een goede Wifi zou hebben. Ik kom nu pas achter het zwakke signaal ivm de aanschaf van zonnepanelen.

Voorlopig  ga ik me nu eerst orienteren of er een andere oplossing is omdat de kwaliteit van KPN mij een beetje tegen valt.

 


Dit soort problemen komt vaak voorbij. Eigenlijk altijd voor 1 apparaat, een printer, thermostaat of camera. Die dingen werken allemaal nog op 2.4ghz. De snelste en goedkoopste oplossing is altijd een goedkoop routertje van de action bijvoorbeeld. 11 euro en je koopt er een hoop ergenis en gediscussieer mee af.


Met dank HGD,

Ik ga je advies opvolgen en zo'n routertje aanschaffen.  Het bedrag spreekt mij meer aan dan de draadloze verbindingsset die ik ( achteraf) zou moeten aanschaffen.


Met dank HGD,

Ik ga je advies opvolgen en zo'n routertje aanschaffen.  Het bedrag spreekt mij meer aan dan de draadloze verbindingsset die ik ( achteraf) zou moeten aanschaffen.

Die zal je wel bekabeld aan moeten sluiten...


Allen dank voor de aangedragen oplossingen. Ik ga eerst proberen een  routertje te plaatsen.               Het bekabelen zal nog wel een dingetje worden, ik zal hiervoor een gat door het plafond moeten boren maar dit is wel de moeite waard als het zonder bekabeling niet gaat lukken.