Skip to main content
Beantwoord

IP adres geblokkeerd op 1 bepaalde website, via 4G werkt dit wel

  • 6 August 2024
  • 121 reacties
  • 1438 keer bekeken

Sinds vorige maand kan ik één bepaalde website niet meer bereiken omdat mijn IP adres is geblokkeerd. Ik heb alle blacklists gecheckt en mijn IP adres komt daar niet op voor. De website wordt beveiligd door Auth0 en Cloudflare maar beiden geven aan dat mijn IP adres niet wordt geblokkeerd.

Op het moment dat ik overschakel op 4G of een VPN gebruikt dan werkt alles 100% het is dus duidelijk een ip blokkade ik heb zowel ipv4 als ipv6 nagekeken in de blacklists maar nergens een blokkade.

Heeft iemand op dit forum nog een suggestie hoe ik er achter kan komen wie wat en waar mijn IP wordt geblokkeerd.

Hoi @JohanRobotics, opvallend dat je één specifieke website niet kunt openen vanaf jouw internetverbinding. 

Het ligt niet aan je internetverbinding, aangezien andere sites wel werken. Maar het werkt wel met een VPN lees ik, of vanaf mobiel. Ik lees ook dat je al het een en ander hebt geprobeerd. Heb je al contact gezocht met de beheerder of eigenaar van de betreffende site? Zij kunnen (laten) nakijken waarom je de site niet kunt bereiken.


Uiteraard contact gehad met de host maar tot op heden kunnen zij ook niets vinden. Het gaat om een extreem beveiligde website die beschermd word door Cloudflare en Auth0 en deze instanties zijn enorm lastig te benaderen. Op dit moment loopt er een verzoek bij die partijen om een onderzoek in te stellen.


@JohanRobotics Super, ik hoop dat de oorzaak snel boven water is, zodat je de website gewoon weer kunt bereiken vanaf je thuis verbinding.


Kan je de link naar die website hier prijsgeven?

En wat zie je precies als je die website benaderd? Foutmeldingen? En zo ja, welke?


Het gaat om ons robot platform https://robot-maatje.com er komt na een paar minuten gewoon een timeout

De genoemde partijen zeggen geen blokkade te hebben maar geven aan dat de verbinding stopt binnen het KPN netwerk.


Ben je bekend met een traceroute, en deze te delen (zonder jouw ip-adres/hostname)?

Dan kunnen we mogelijk meer zien. 


traceroute to 76.76.21.21 (76.76.21.21), 30 hops max, 60 byte packets
 1  mijnmodem.kpn.home (192.168.2.254)  0.372 ms  0.354 ms  0.443 ms
 2  static.kpn.net (195.190.228.102)  4.047 ms  3.845 ms  3.843 ms
 3  * * *
 4  * * *
 5  * * *
 6  * * *
 7  * * *
 8  * * *
 9  * * *
10  * * *
11  * * *
12  * * *
13  * * *
14  * * *
15  * * *
16  * * *
17  * * *
18  * * *
19  * * *
20  * * *
21  * * *
22  * * *
23  * * *
24  * * *
25  * * *
26  * * *
27  * * *
28  * * *
29  * * *
30  * * *


Is static.kpn.net niet de server die gebruikt wordt via 4G? Ikzelf krijg 195-190-228-100.fixed.kpn.net na mijn router.

De rest geeft een time-out omdat pings geblokkeerd worden op de opvolgende servers, iets wat wel vaker gebeurt, maar niet het probleem hier is.

De site kan ik wel bezoeken, en 76.76.21.21 komt uit op Vercel.com

Wat voor verbinding heb jij bij KPN?


Het klopt dat je bij Vercel uitkomt en daar heb ik een heel trace traject voor uitgevoerd en die komen tot de conclusie dat het bij KPN blijft hangen.

Ik heb een 1 Gig glasvezel verbinding


Is het op meerdere aansluitingen, dat je weet?
Voor hetzelfde geval is het een kronkel in de DNS van je modem.


Het blijft een vreemd verhaal tot een maand geleden was er geen enkel probleem.

Nadat een kennis van mij hier zijn laptop met achteraf een virus op mijn gasten netwerk heeft aangesloten stond ik direct op de spamlijst van Spamhaus. Ik had toen nog het idee dat daar het probleem vandaan kwam. Maar toen ik van de lijst verwijderd was bleef dit probleem.

Ik weet niet of er meer aansluitingen zijn die dit probleem hebben.

Ik baal hier inmiddels enorm van want dat platform heb ik nodig voor mijn dagelijkse werkzaamheden en werken via een VPN heeft niet mijn voorkeur maar blijkbaar kan niemand mij vertellen wat er nu werkelijk fout gaat.


Heb je een zakelijk abonnement of een prive-aansluiting?
Misschien weet @Dennis ABD iets?


Het is een privé aansluiting


Heb je al naar je modem gekeken? Even herstarten of resetten kan je proberen.


Ja dat is het eerste wat ik heb gedaan, zelfs modem teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Lijkt mij ook sterk dat het aan mijn kant ligt, verder met geen enkele verbinding problemen.


traceroute to 76.76.21.21 (76.76.21.21), 30 hops max, 60 byte packets
 1  mijnmodem.kpn.home (192.168.2.254)  0.372 ms  0.354 ms  0.443 ms
 2  static.kpn.net (195.190.***.***)  4.047 ms  3.845 ms  3.843 ms
 

Goedemorgen @Alexandra van KPN  of iemand van Admin,
 
Zou je de originele post hierboven kunnen aanpassen? Het gaat specifiek om de
volgende: “2 static.kpn.net (195.190.***.***) 4.047 ms 3.845 ms 3.843 ms”.
Omdat dit het privé statische IP-adres van @JohanRobotics  betreft, willen we
graag dat dit wordt aangepast of verwijderd in verband met online privacy en
online DevOps.
 
Alvast hartelijk dank!

Ik weet niet waar die wijsheid vandaan komt maar dat is zeker niet mijn ip adres, mijn prive statische ip adres begint met 84……. enz.


Goedemorgen @JohanRobotics ,

Dat klopt. Het domein static.kpn.net (195.190.**.**) hoort bij je ONT. Wanneer
je een traceroute uitvoert, zie je de netwerkstappen binnen je eigen netwerk,
zoals je pc, modem en ONT, en de stappen daarbuiten, tot aan de website waarvan
je de route opvraagt.
 
Hopelijk is het nu duidelijker voor je.

Het ipadres 195.190.228.102 is onderdeel van KPN zelf. En niet van de klant. Mijn aansluiting zit op .100.


Goedemorgen @AriënC ,

Het is belangrijk om te benadrukken dat het niet verstandig is om persoonlijke
informatie zomaar op het web of op forums te delen. Het delen van zulke
informatie kan risico's met zich meebrengen voor je privacy en veiligheid. Mijn
advies is dan ook om zorgvuldig om te gaan met wat je online plaatst.
 
Ik heb dit gezegd omdat ik het beste met je voor heb en je wil beschermen tegen
mogelijke problemen. Ik laat het hier verder bij en hoop dat je deze
overwegingen in je achterhoofd houdt.
 
Ik wens jullie nog een fijne en zorgeloze dag verder!


EDITE:

 

Ik heb snel even gekeken naar de website die je wilde bezoeken,
"robot-maatje.com". Ik heb een `nslookup` uitgevoerd en het IP-adres 76.76.**.**
verkregen. Bij het uitvoeren van een nieuwe `nslookup` op dit IP-adres kreeg ik
het volgende antwoord van de DNS-server:

**server can't find **.**.76.76.in-addr.arpa: NXDOMAIN**

De code NXDOMAIN betekent dat de opgegeven domeinnaam niet bestaat. In dit geval
geeft dit aan dat de DNS-server geen informatie kan vinden over het opgegeven
IP-adres.

Dit probleem heeft niets te maken met je thuisnetwerk of DNS-instellingen, en
KPN kan hier niets aan doen. Het probleem ligt bij de eigenaar van de website
"robot-maatje.com". Ik vermoed dat er een fout zit in de DNS-configuratie van de
website.

Hopelijk is je vraag nu beantwoord.


@mr.sanders Daar ben ik mij van bewust. Het ip-adres was ook geen persoonlijk ip-adres.


@mr.sanders  Ik denk niet dat hier het probleem zit want via een VPN of Mobiele verbinding is er geen enkel probleem. Het lijkt mij als er iets mis was met de dns het ook via deze verbindingen niet zou werken. Het gaat alleen mis via mijn glasvezelverbinding.


Beste @AriënC ,
 
Een uitgebreide discussie over dit onderwerp lijkt me in deze situatie niet
effectief. Ik wilde enkel mijn bijdrage leveren gezien de persoonlijke
informatie, zoals een IP-adres of telefoonnummer.
 
Laten we het hierbij houden als je het niet erg vindt!

Beste @JohanRobotics ,
 
Het is vreemd dat het probleem alleen optreedt via de Glasvezelverbinding van
KPN, en niet via andere netwerken zoals VPN of mobiel internet.
 
Zelf gebruik ik ook de Glasvezelverbinding van KPN, en bij mij werkt het ook
niet. Zie mijn vorige bericht aan AriënC onder de EDITE.
 
Ik zal ook proberen of ik toegang krijg tot de site "robot-maatje.com" via een
VPN.
 
Ik laat het je weten.

Sinds vorige maand kan ik één bepaalde website niet meer bereiken omdat mijn IP adres is geblokkeerd. 

Hoe weet je dat jouw IP adres geblokkeerd is en door wie zou die dan geblokkeerd worden?

Mijns inziens zou het ook een routeringsprobleem kunnen zijn en daar lijkt het mijns inziens ook meer op aangezien jouw traceroute niet tot een goed einde komt terwijl de host zelf wel reageert op ping verzoeken.

Onderstaand een traceroute vanaf mijn tablet via een WireGuard VPN verbinding met mijn thuisnetwerk (KPN).

De laatste hop is de server waar robot-maatje.com op actief is en die had bij jou ook getoond moeten worden.

 

Aan de andere kant zeg je dat je wel het inlog scherm krijgt en dat betekent dat er met de routering ook niets mis is.

Wat krijg je dan te zien bij inloggen?

 

Overigens kan ik die site vanaf mijn glasvezelaansluiting van KPN wel benaderen.

 


Reageer