Skip to main content

Goedemiddag!

 

Ik heb al sinds zaterdag dat mijn laptop als enige apparaat in huis het IP adres van veel sites niet kan ophalen. 

Hierdoor kan ik geen enkele site bezoeken.

Ik heb al meerdere dingen geprobeerd: Wi-Fi aan en uit, Firewall aan en uit, laptop aan en uit, het kastje van internet, bellen, tv aan en uit.

Ben het internet al bij langs geweest, maar alles wat ik heb geprobeerd, heeft niet geholpen. 

Iemand enig idee wat dit kan zijn of waar dit aan kan liggen?

 

Graag hoor ik van jullie, ben erg benieuwd! 

Hoi,

Heb je de drivers voor je netwerkadapter in de laptop al gecontroleerd? Als deze verouderd zijn, zul je ze moeten updaten. Ook kan het helpen om de laptop in te stellen met een statisch ip adres. Voor uitleg, zie https://support.microsoft.com/nl-nl/help/15089/windows-change-tcp-ip-settings. Ip adres instellen als 192.168.2.xxx (voor xxx kun je 0 t/m 253 gebruiken). Subnetmasker is 255.255.255.0 en Standaard Gateway moet je instellen met 192.168.2.254. Ik zou dan de dns van google instellen (voorkeur: 8.8.8.8 en alternatief: 8.8.4.4). Ik hoop dat dit helpt. 


Dag @GL Hop. Van harte welkom hier. Wat lastig dat je op je laptop geen websites meer kunt openen. Ik begrijp dat dit op andere apparaten wel lukt. Volgens mij geeft @Firestarter uitstekende adviezen. Heb je de tips al uitgeprobeerd? Ik ben benieuwd of het heeft geholpen. 


Hoi,

Ja, het is inmiddels gelukt!

Dankjewel (:


Goed om te lezen dat het is gelukt, @GL Hop. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.


Reageer