Skip to main content

KPN heeft een update op mijn Experia router gedaan. Mijn IP camera's kunnen na deze update geen email meer versturen. (snapshot bij beweging detectie). Als ik vanuit een camera een test mail wil versturen krijg ik de volgende melding: “Envelope from adres eemailadres@telfort.nl] not accepted by server”.De router en camera's heb ik uit en aan gedaan. Eerst camera's uit, dan router, dan router weer aan en dan camera's weer aan. Niets hielp. Ook de router geheel gereset met een paperclip. Port forwarding ook weer ingevuld. Niets helpt. Ook een camera terug gezet naar fabrieksinstellingen en weer bedraad aangesloten en mbv software alles weer in de camera ingesteld. Nu maakte ik in de camera's gebruik van een smtp server van Telfort omdat ik bij Telfort zat. KPN gaf aan een smtp server van kpn toe te passen maar dat mijn Telfort adres nog werkzaam is. Ook dit lukt niet. Hoe ik ook de TLS,  het poort nr. en gebruikersnaam en paswoord (Telfort of KPN) combineer. Mijn vraag: wat is er nu veranderd na de update Experia V8 box? Het lijkt alsof een server de mail van mijn camera niet meer doorlaat? Het email adres staat niet op een blacklist (check gedaan).  

Opgelost!

Het IP adres van de 1e en 2e DNS server stonden niet goed ingevuld in de camera.

 


@--Joris-- goed om te horen dat het is opgelost en vooral heel erg bedankt dat je ook de oplossing hier geplaatst hebt! :relaxed: