Skip to main content

Beste,

 

Probleem is als volgt. 

Op adres 2 hebben wij ip camera's die tot voor kort vanaf buitenaf te benaderen waren via port forwarding etc.  op adres 1.

Dit werkt tot op heden nog steeds op mobiele telefoons (camera app die kijkt naar publiek IP Adres met juiste poort) op mobiel netwerk en vanaf andere providers (Ziggo etc) via de browser, dmv benaderen publiek ip adres + poort nr.

Op adres 1 hebben we een nieuwe modem/router gekregen (V10) + aangevuld met 4g, nu bijna een week geleden. Enkel vanaf dit adres zijn de camera's niet meer te bereiken. Ook niet te pingen. Met de oude router was dit geen probleem.


Contact gehad met de klantenservice en die geven aan dat ze ons niet verder kunnen helpen. Het zijn externe apparaten waar KPN niet aan mee wil denken. Aangegeven dat het wel in de nieuwe modem moet zitten, aangezien het een week geleden nog werkte met het oude modem (Experia box V8).

 

Hebben jullie hier ervaring mee en kan iemand helpen met een oplossing?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Het komt waarschijnlijk door het 4G modem. Dat heeft zo zn beperkingen, daar is niets aan te doen. Zet het bij wijze van test maar eens even uit, zodat alleen de Experiabox nog aan staat. Misschien werkt het dan wel.


We hebben de test gedaan, maar er veranderd niks. Ook modem herstart (zonder 4g), mocht niet baten. Ik vind het maar bijzonder, op het adres waar de camera's hangen is geen 4g. Wel op het adres waar het vanaf proberen.

Dus of ik op mijn adres nu wel of geen 4g heb zou toch helemaal niet uit moeten maken? Het is voor mij uitgaand verkeerd, niet binnenkomend..