Skip to main content
Antwoord

IP-nummers uit een specifieke reeks proberen steeds in te loggen op mijn NAS (e-mailserver), kan ik dat blokkeren?

• October 12, 2022
  • 4 reacties
  • 49 keer bekeken

ravaoo
Topper
Forum|alt.badge.img

Ip nummers uit een specifieke ip reeks probeert steeds in te loggen op mijn nos (email server). Kan ik een reeks blokken?

Ik heb “whois ip” gekeken wie dat is. Het is een Hongaar die eigenaar is van de helle reeks. Ik denk dat deze probeert met steeds een paar pogingen mijn mail server in te komen. 

De instellingen van mijn nas mail server zijn zo dat na 10 pogingen het ip nummer op de nas geblokkeerd wordt. Maar eigenlijk wil ik het niet bij mijn nas uit laten komen.

Wie helpt. Of kan KPN de reeks voor iedereen blokkeren?

Beste antwoord door Nick83

Ja ... dat kan. Maar dat moet u zelf doen op de server. Door middel van een firewal rule ofzo. KPN doet dat niet voor u.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

ravaoo
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 12, 2022

Ps. De reeks gaat over het laastste deel van het ip nummer. 

xxx.xxx.xxx.yyy

yyy = 0-255

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • October 12, 2022

Ja ... dat kan. Maar dat moet u zelf doen op de server. Door middel van een firewal rule ofzo. KPN doet dat niet voor u.

ravaoo
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 12, 2022

U bedoeld op de nas server?

ravaoo
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 12, 2022

Bedankt voor het snelle antwoord, trouwens 👍