Skip to main content

Wij hebben interactieve tv via TP Link Deco X60 mash systeem aangesloten. Gewone tv werkt, maar opnemen en terugkijken niet. Dit Deco systeem heeft de mogelijkheid om IPTV/VLAN instellingen in te voeren, maar dan zijn de gegevens van de internetprovider (KPN) nodig. Gevraagd wordt om IPTV VLAN ID en IPTV VLAN Prioriteit. 

Evt. kan ook Internet VLAN aangezet worden, dan is ook daar het VLAN-ID en Prioriteit voor nodig.

Vraag: zal het invullen van deze gegevens het probleem oplossen? En zo ja, wat zijn die gegevens?

Er moet een igmp proxy server aanwezig zijn op dat ding. En volgens mij hebben de Deco's van TP-Link die niet...


Volgens de specificaties op de TP Link website heeft de Deco X60 IGMP Proxy en
IGMP Snooping. Het moet alleen ingeschakeld worden, maar daarvoor vraag the systeem om de gegevens van de internetprovider (KPN). Gevraagd wordt om IPTV VLAN ID en IPTV VLAN Prioriteit. 

Evt. kan ook Internet VLAN aangezet worden, dan is ook daar het VLAN-ID en Prioriteit voor nodig. Ik weet niet of dit dan ook ingevuld moet worden?


Volgens de specificaties op de TP Link website heeft de Deco X60 IGMP Proxy en
IGMP Snooping. Het moet alleen ingeschakeld worden, maar daarvoor vraag the systeem om de gegevens van de internetprovider (KPN). Gevraagd wordt om IPTV VLAN ID en IPTV VLAN Prioriteit. 

KPN gebruikt een pppoe verbinding op vlan 6 voor Internet en vlan 4 voor iTV.

Ik heb nog geen berichten gezien van iemand die succesvol is geweest met het vervangen van Experia Box door een Deco X60. En als de Deco X60 achter een Experia Box komt te staan dan worden er geen vlans gebruikt.


@Rmut kun je misschien schermafdrukken plaatsen van de pagina's met instellingen? 


Dit is een screenshot van de webpagina van TP Link waarop staat dat de X60 IGMP Proxy ondersteund.

en dit is een screenshot van de Deco app waar de IPTV gegevens voor KPN ingevuld moeten worden om het in te schakelen

 


Ik zou zeggen: log gewoon met de pc of laptop in. Dat werkt wat makkelijker dan op zn tablet of mobiel.

De opmerking onderaan je laatste schermafdruk ziet er niet zo goed uit. Een aparte poort gebruiken voor tv, zo werkt het bij KPN niet.


Dit is een screenshot van de webpagina van TP Link waarop staat dat de X60 IGMP Proxy ondersteund.

en dit is een screenshot van de Deco app waar de IPTV gegevens voor KPN ingevuld moeten worden om het in te schakelen

 

Hallo het werkt prima hoor hier vlan id is 6 en prioriteit is 1 mvgr 


Hallo het werkt prima hoor hier vlan id is 6 en prioriteit is 1 mvgr 

De Internet vlan ID is 6 met prioriteit 1 en de IPTV vlan ID moet op 4 staan en de prioriteit op 5.

Onderstaand een voorbeeld van een werkende configuratie op een AX10.

Nu heb ik begrepen dat er nog bugs zitten in verschillende uitvoeringen van de TP-Link.


Ja hier in volledige werking met ipv4 aleen geen idee wat ik moet doen met ipv6 kan je me helpen?