Skip to main content

Goedemorgen,

 

Sinds een paar dagen werkt mijn IPTV (smarters) app niet meer. Als ik wifi uitzet en 4G gebruik of eerst aanlog met VPN doet hij het wel. Ik heb 2 onafhankelijke abonnementen en bij beide hetzelfde.

Dit heb ik zowel via mijn windows PC als google chromecast getest. Pingen werkt ook alleen als ik vpn aanzet.

Hoe kan ik dit weer werkend krijgen via WiFi?

Deze heb ik gekregen. Ik heb deze al een paar keer gereset en geïnstalleerd maar er branden geen van de 4 lampjes, hoe weet ik of deze werkt? Is er echt geen mogelijkheid eerst een modem te proberen en daarna de oude terug te sturen?


Hoeveel heb je er van? Van de Wifi versterkers? Want dan kun je nog even kijken of de voeding kapot is door ze om te wisselen. 

En nee er is geen andere mogelijk om het modem te ruilen. Oude modem inclusief stroomadapter moet omgeruild worden voor een nieuwe.


Misschien een domme vraag maar staat die Experia WiFi wel aan?

 


Er bestaan geen domme vragen……...zeggen ze!:rolling_eyes:

Ja, hij staat zeker aan!:grin:


Er bestaan geen domme vragen……...zeggen ze!:rolling_eyes:

Ja, hij staat zeker aan!:grin:

Domme vragen zijn vragen die niet gesteld zijn...zeggen ze:thinking:


Haha...klopt ook!….zeggen ze…..:sunglasses:


Er bestaan geen domme vragen……...zeggen ze!:rolling_eyes:

Ja, hij staat zeker aan!:grin:

Betekent dit dat je er maar 1 hebt? En dus niet de voeding kan omwisselen?


Klopt! Als ik m aanzet (reset) gaan wel even wat lampjes aan maar al snel is alles uit…...maar ik heb wel wifi.


Klopt! Als ik m aanzet (reset) gaan wel even wat lampjes aan maar al snel is alles uit…...maar ik heb wel wifi.

Dan heb je waarschijnlijk op de Experia WiFi ingesteld staan dat de lampjes uitgezet moeten worden.

 


Kan dat, kan ik daarop inloggen? Waar doe je dat?

 


Kan dat, kan ik daarop inloggen? Waar doe je dat?

Standaard zit jouw Experia WiFi op 192.168.2.150 en zou je deze moeten kunnen benaderen op http://192.168.2.150.


ok, thanx

 


De lampjes op de Experia-wifi kun je ook aan en uitzetten via de (wps)-knop aan de buitenzijde, zie de handleiding.

 


Heb je de lampjes uitgezet @Manfred Cantrijn, heb je het kunnen vinden?


Ik ben dus helaas nog steeds aan het klooien met mijn WiFi (mijn kookpunt nadert).

nog wat vragen:

  • Klopt het dat je zonder de Experia WiFi versterker geen wifi hebt met je Arcadyan V8 VGV7519?
  • Ik heb slechts één experia WiFi versterker en heb dus of boven wifi of in de tuin wifi, wat kan ik daar aan doen?
  • Heeft de V12 box een groter WiFi bereik zodat ik in heel mijn huis + tuin WiFi heb of heb ik dan ook weer een WiFi versterker nodig?

Ik word stapelgek van die slechte WiFi!!!!!


 

nog wat vragen:

  • Klopt het dat je zonder de Experia WiFi versterker geen wifi hebt met je Arcadyan V8 VGV7519?
  • Ik heb slechts één experia WiFi versterker en heb dus of boven wifi of in de tuin wifi, wat kan ik daar aan doen?
  • Heeft de V12 box een groter WiFi bereik zodat ik in heel mijn huis + tuin WiFi heb of heb ik dan ook weer een WiFi versterker nodig?
  1. Nee dat klopt niet, maar je zal waarschijnlijk als je de experia wifi los haalt wel even moeten inloggen op de V8 om de wifi weer aan te zetten, of een reset uitvoeren.
  2. 1 experia wifi is wat magertjes, het enige wat je doet is het punt waar de wifi word uitgezonden verplaatst, het kan dus goed uitvallen als je hem strategisch kan plaatsen zodat de wifi bubbel het geheel kan bedekken, ook al betwijfel ik dat het die oppervlakte die jij zegt gehaald word een rondje van 5 tot 10 meter binnen met muren zit je wel aan de limiet, open kan je wat verder rekenen.
  3. Nee, de V8 heeft een betere dekking dan de Box12, wel een voordeel is dat als je de Box12 hebt de wifi wel meewerkt van de Box12, dan heb je dus 2 punten die wifi uitstralen en een groter bereik, kan je de versterker bij de tuinkant zetten en de box12 aan de andere kant.

Zou zeggen, doe de wifi manager, als je het goed doet kan je de V8 omruilen voor de box12,

Wel een disclaimer, hoe oud die V8 ook is, hij is nog steeds stukken beter dan de Box12 die nog wat kinderziektes heeft vooral in het wifi gedeelte, KPN wil zich teveel bemoeien met hoe het moet werken.


Bij het gebruik van een Experia WiFi wordt de wifi van de Experia Boxen V8, V9 en V10 (zonder a) uitgezet. Als jij jouw Experia WiFi dus boven hebt staan dan zal je beneden slechtere wifi ervaren.

Installeer eens de WiFi Analyzer app op een Android telefoon of tablet en meet de veldsterkte van jouw wifi op zowel 2.4GHz als 5GHz. Hoeveel dBm meet je?


Je vindt de wifi manager online. 

De Box 12 en Experia Wifi werken ook samen. Dus als je de Box 12 krijgt heb je 2 punten die wifi uitzenden. 


 

nog wat vragen:

  • Klopt het dat je zonder de Experia WiFi versterker geen wifi hebt met je Arcadyan V8 VGV7519?
  • Ik heb slechts één experia WiFi versterker en heb dus of boven wifi of in de tuin wifi, wat kan ik daar aan doen?
  • Heeft de V12 box een groter WiFi bereik zodat ik in heel mijn huis + tuin WiFi heb of heb ik dan ook weer een WiFi versterker nodig?
  1. Nee dat klopt niet, maar je zal waarschijnlijk als je de experia wifi los haalt wel even moeten inloggen op de V8 om de wifi weer aan te zetten, of een reset uitvoeren.
  2. 1 experia wifi is wat magertjes, het enige wat je doet is het punt waar de wifi word uitgezonden verplaatst, het kan dus goed uitvallen als je hem strategisch kan plaatsen zodat de wifi bubbel het geheel kan bedekken, ook al betwijfel ik dat het die oppervlakte die jij zegt gehaald word een rondje van 5 tot 10 meter binnen met muren zit je wel aan de limiet, open kan je wat verder rekenen.
  3. Nee, de V8 heeft een betere dekking dan de Box12, wel een voordeel is dat als je de Box12 hebt de wifi wel meewerkt van de Box12, dan heb je dus 2 punten die wifi uitstralen en een groter bereik, kan je de versterker bij de tuinkant zetten en de box12 aan de andere kant.

Zou zeggen, doe de wifi manager, als je het goed doet kan je de V8 omruilen voor de box12,

Wel een disclaimer, hoe oud die V8 ook is, hij is nog steeds stukken beter dan de Box12 die nog wat kinderziektes heeft vooral in het wifi gedeelte, KPN wil zich teveel bemoeien met hoe het moet werken.

Super! Dank je wel voor deze duidelijke uiteenzetting!

Bedraad kan ik het modem alleen maar zetten waar de internet het huis binnenkomt! (huiskamer beneden voor)  Er ligt nog wel een utp naar boven dus daar staat de wifi versterker (slaapkamer voor).

Dus als ik nou ergens een extra Experia Wifi versterker op de kop tik en die beneden zet dan gaat het overal goed?!

Vraag: Mijn vriendin heeft een Box 10, zij woont inmiddels bij mij maar die box staat nog in haar appartement, doe ik er goed aan deze Box 10 te gebruiken ipv een Box 8 (of Box 12)?

 


Vraag: Mijn vriendin heeft een Box 10, zij woont inmiddels bij mij maar die box staat nog in haar appartement, doe ik er goed aan deze Box 10 te gebruiken ipv een Box 8 (of Box 12)?

Box V10 heeft in iedere geval twee WiFi bands 2.4 GHz en 5 GHz.
Dat levert in ieder geval al betere WiFi op dan de V8 met alleen 2.4 GHz
En staat bovendien aangeschreven als meest betrouwbare modem/router van KPN.

Je kunt er altijd mee experimenteren, en kijken wat het oplevert.

Wel rekening houden als het abonnement van je vriendin wordt opgezegd, wel wordt verwacht dat de V10 terug gaat naar KPN. (Het is bruikleen).


Vraag: Mijn vriendin heeft een Box 10, zij woont inmiddels bij mij maar die box staat nog in haar appartement, doe ik er goed aan deze Box 10 te gebruiken ipv een Box 8 (of Box 12)?

Box V10 heeft in iedere geval twee WiFi bands 2.4 GHz en 5 GHz.
Dat levert in ieder geval al betere WiFi op dan de V8 met alleen 2.4 GHz
En staat bovendien aangeschreven als meest betrouwbare modem/router van KPN.

Je kunt er altijd mee experimenteren, en kijken wat het oplevert.

Wel rekening houden als het abonnement van je vriendin wordt opgezegd, wel wordt verwacht dat de V10 terug gaat naar KPN. (Het is bruikleen).

Klopt, dank je! Als ie echt veel beter is (qua WiFi bereik) dan kunnen ze mijn V8 terugkrijgen...:-)

 


Ik heb één Experia WiFi versterker, zo'n zwarte maar was niet genoeg voor buiten en boven. Heb er nu nog 2 op de kop getikt en heb nu van het zolder tm de tuin Wifi….jippie!:-)

 


Hallo, ik heb eenzelfde probleem als eerste bericht. Ik heb een IPTV abonnement aangeschaft. Ook gebruik ik de smarters app. De verbinding wordt wel gemaakt via de 4g verbinding van mijn telefoon maar niet via het thuis netwerk. Ook op mijn Android tv hetzelfde probleem. Werkt niet via LAN op de experia V10. Maar wel als ik hem via de hotspot van m'n telefoon laat lopen. Je zou dus denken dat er iets in de experiabox gebeurd.

Iemand nog een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Groeten, Sander


Heb je al je router/modem er voor 30 seconden uitgetrokken?