Skip to main content

vrijdag wordt de glasvezel hier geinstalleerd. Ik gebruik nu de ASUS XD4 mesh set als router bij ziggo.

Bij KPN kan de experiabox niet in bridge dus zal het ASUS setje niet meer functioneren als router maar als AP, de wifi op de experiabox zet ik uit en laat alles door de ASUS regelen op WIFI gebied.
Op de ASUS staat IPV6 nu uit ziggo had geen IPV6 in bridge modus, hoe moet ik die nu instellen ik heb de keuze uit Native, statisch IPV6, passtrough,FLETSIPV6 service, Tunnel 6to4, Tunnel6in4 en Tunnel6rd.

Zelf heb ik hier geen verstand van als ik zo de opties zie zou ik zelf voor de passtrough kiezen omdat de routerfunctie bij de experiabox blijft.

Als je jouw Asus in AP mode gebruikt dan hoef je als het hoed is ook niets in te stellen t.a.v. IPv6. 

En anders zou deze als native ingesteld moeten worden.


Ik zou die Asus gewoon ff resetten denk ik. Gelijk checken of er misschien nieuwe firmware beschikbaar is. Daarna in accesspoint mode zetten. Ipv6 instellingen staan dan ook gewoon goed lijkt me.


Als je jouw Asus in AP mode gebruikt dan hoef je als het hoed is ook niets in te stellen t.a.v. IPv6. 

En anders zou deze als native ingesteld moeten worden.

Als ik het native instel dan zeker de DHCP PD uitzetten daar de experiabox voor het dhcp gedeelte zorgt ?


Als je jouw Asus in AP mode gebruikt dan hoef je als het hoed is ook niets in te stellen t.a.v. IPv6. 

En anders zou deze als native ingesteld moeten worden.

Als ik het native instel dan zeker de DHCP PD uitzetten daar de experiabox voor het dhcp gedeelte zorgt ?

Kan je daar ook kiezen voor slaac of auto configure?


Ik zou die Asus gewoon ff resetten denk ik. Gelijk checken of er misschien nieuwe firmware beschikbaar is. Daarna in accesspoint mode zetten. Ipv6 instellingen staan dan ook gewoon goed lijkt me.

Nieuwste firmware staat erop als ik hem reset moet ik ook weer alle andere netwerkinstellingen aanpassen, daarom laat ik ook de asus alle wifi afhandelen ipv de experiabox 😀omdat alles geconfigureerd is. Wel echt jammer dat de experiabox niet in bridge kan.


Als je jouw Asus in AP mode gebruikt dan hoef je als het hoed is ook niets in te stellen t.a.v. IPv6. 

En anders zou deze als native ingesteld moeten worden.

Als ik het native instel dan zeker de DHCP PD uitzetten daar de experiabox voor het dhcp gedeelte zorgt ?

Kan je daar ook kiezen voor slaac of auto configure?

DHCP PD allen de keuze tussen inschakelen en uitschakelen.

bij ipv6 lan instellingen de keuze tussen stateless of stateful bij automatische configuratie 


Wel echt jammer dat de experiabox niet in bridge kan.

Dan configureer je hem op de Experia/KPN Box toch als DMZ Host.

Moet je de Asus overigens wel in router mode laten staan.

Zie ook: Gebruik een eigen router achter de Experia Box.


Ik zou die Asus gewoon ff resetten denk ik. Gelijk checken of er misschien nieuwe firmware beschikbaar is. Daarna in accesspoint mode zetten. Ipv6 instellingen staan dan ook gewoon goed lijkt me.

Nieuwste firmware staat erop als ik hem reset moet ik ook weer alle andere netwerkinstellingen aanpassen...

Welke netwerkinstellingen heeft u het dan over? Want als u hem in accesspoint mode zet, dan vervallen sowieso heel veel instellingen. Dat weet u? Hoop ik? 😶


Ik zou die Asus gewoon ff resetten denk ik. Gelijk checken of er misschien nieuwe firmware beschikbaar is. Daarna in accesspoint mode zetten. Ipv6 instellingen staan dan ook gewoon goed lijkt me.

Nieuwste firmware staat erop als ik hem reset moet ik ook weer alle andere netwerkinstellingen aanpassen...

Welke netwerkinstellingen heeft u het dan over? Want als u hem in accesspoint mode zet, dan vervallen sowieso heel veel instellingen. Dat weet u? Hoop ik? 😶

Klopt ik weet dat er een hoop instellingen vervallen, zijn meer wat dingen voor de ip camera enz. Kan se AP setting nu ook niet even testen want dan gaat de dhcp over de kop nu 😀 


Wel echt jammer dat de experiabox niet in bridge kan.

Dan configureer je hem op de Experia/KPN Box toch als DMZ Host.

Moet je de Asus overigens wel in router mode laten staan.

Zie ook: Gebruik een eigen router achter de Experia Box.

Ik ga dat eens doorlezen, want ik wil zowel de asus extra poort als switch gebruiken als de poorten op de experia box en alles moet in 1 netwerk komen anders vinden de apparaten elkaar niet meer: hue, sonos, ip camera, slimme deurbel


Ik ga dat eens doorlezen, want ik wil zowel de asus extra poort als switch gebruiken als de poorten op de experia box en alles moet in 1 netwerk komen anders vinden de apparaten elkaar niet meer: hue, sonos, ip camera, slimme deurbel

Het openingsbericht van dat topic is genoeg hoor. :wink:

Kier voor de optie "Netwerk voor alle apparaten m.u.v. de KPN TV ontvangers".


Ik ga dat eens doorlezen, want ik wil zowel de asus extra poort als switch gebruiken als de poorten op de experia box en alles moet in 1 netwerk komen anders vinden de apparaten elkaar niet meer: hue, sonos, ip camera, slimme deurbel

Het openingsbericht van dat topic is genoeg hoor. :wink:

Kier voor de optie "Netwerk voor alle apparaten m.u.v. de KPN TV ontvangers".

Dank je , vrijdag gaan we eens sleutelen aan dit alles .


Welke netwerkinstellingen heeft u het dan over? Want als u hem in accesspoint mode zet, dan vervallen sowieso heel veel instellingen. Dat weet u? Hoop ik? 😶

Klopt ik weet dat er een hoop instellingen vervallen, zijn meer wat dingen voor de ip camera enz. Kan se AP setting nu ook niet even testen want dan gaat de dhcp over de kop nu 😀 

Wat heeft u voor de ip camera ingesteld dan? Vast ip? Dat valt weg. Poort forwardings? Valt weg. Wat blijft er dan nog over?


Welke netwerkinstellingen heeft u het dan over? Want als u hem in accesspoint mode zet, dan vervallen sowieso heel veel instellingen. Dat weet u? Hoop ik? 😶

Klopt ik weet dat er een hoop instellingen vervallen, zijn meer wat dingen voor de ip camera enz. Kan se AP setting nu ook niet even testen want dan gaat de dhcp over de kop nu 😀 

Wat heeft u voor de ip camera ingesteld dan? Vast ip? Dat valt weg. Poort forwardings? Valt weg. Wat blijft er dan nog over?

Ja vast ip dat die weg viel dat wist ik niet, ga het allemaal nog maar eens uitzoeken dan en anders wordt het helaas weer alles instellen ☹️. Ik ga de voor en nadelen van dmz en ap modus eens naast elkaar leggen. In principe zou het idee van ap asus die zorgt voor de wifi en de experiabox wifi uit en die zorgt alleen voor de router functie wel moeten werken toch ?


De Asus kan in router modus achter de KPN Box 12. Maar dan heb je geen ipv6. Want dat werkt niet. Nog niet, en ik weet niet of het gaat komen.


De Asus kan in router modus achter de KPN Box 12. Maar dan heb je geen ipv6.

Wordt dus dingen tegen elkaar afstrepen zo te zien, eerst maar eens alles werkend krijgen ( ipv6 mis ik in eerste instantie niets meen nu ) en dan later maar eens kijken voor een router die de experiabox kan gaan vervangen incl de iptv zodat de experiabox naar zolder kan en ik alles zelf kan regelen.