Skip to main content
Beantwoord

IPv6 werkt niet meer sinds een aantal dagen niet meer op mijn Experia Box V10

• 2 augustus 2025
  • 9 reacties
  • 94 keer bekeken

Hoi,

Sinds 3 dagen werkt IPv6 niet meer in mijn LAN. Heb een Experiabox V10 (V10.C.25.08.02) De Experia is ook precies 3 dagen geleden herstart zie ik.

Ik heb 2 apparaten die werken met IPv6, maar nu dus niet meer.

Hoe krijg ik IPv6 weer actief?

Beste antwoord door Marlon92

IPv6 kun je uitzetten onder "Internetverbinding".

Ik heb het gewoon helemaal permanent uit staan. Merk je niks van. KPN is gewoon aan het knoeien met IPv6 momenteel. Ik heb geen zin om tijd te verspillen aan iets wat gewoon door KPN niet goed betrouwbaar werkt en waar ik zelf niets aan kan veranderen. 

Bekijk origineel

9 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+18
  • Superuser
  • 10655 reacties
  • 2 augustus 2025

Beste ​@MartinWiertz geeft de modem eens een fabrieks-reset.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1395 reacties
  • 3 augustus 2025

Die versie heeft nog een lopend probleem dat ipv6 uitvalt na verloop van tijd. Log in en zet ipv6 uit en na enige tijd weer aan. Dit zou de boel moeten herstellen. Definitieve oplossing moet vanuit kpn komen middels een update.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 4 augustus 2025
BruisTablet schreef:

Die versie heeft nog een lopend probleem dat ipv6 uitvalt na verloop van tijd. Log in en zet ipv6 uit en na enige tijd weer aan. Dit zou de boel moeten herstellen. Definitieve oplossing moet vanuit kpn komen middels een update.

Nog even gekeken in de Experiabox, maar ik kan IPv6 niet uitzetten. IPv6 prefix delegation staat permanent uit, en er zijn in de v10 geen andere instellingen hiervoor.

• 6048 reacties
  • Antwoord
  • 4 augustus 2025

IPv6 kun je uitzetten onder "Internetverbinding".

Ik heb het gewoon helemaal permanent uit staan. Merk je niks van. KPN is gewoon aan het knoeien met IPv6 momenteel. Ik heb geen zin om tijd te verspillen aan iets wat gewoon door KPN niet goed betrouwbaar werkt en waar ik zelf niets aan kan veranderen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 4 augustus 2025
Marlon92 schreef:

IPv6 kun je uitzetten onder "Internet".

Ja, die heb ik dan niet gezien. Maar net Prefix delegation aangezet en inmiddels werkt het weer vanuit internet. Even verder testen op mijn servertje.

Dank!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7723 reacties
  • 5 augustus 2025

Hoi Martin is alles nog een beetje gelukt. Ik zag dat je goede tips hebt gekregen vanuit de Community.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 5 augustus 2025

Ja, klopt. Er is iets gewijzigd door de herstart cq update van de experiabox. Na veel zoekwerk is het hersteld. Dank aan forumleden!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7723 reacties
  • 5 augustus 2025

Fijn ​@MartinWiertz, en inderdaad iedereen bedankt voor het meedenken!

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 19 augustus 2025

Bij mij ook met geen mogelijkheid ipv6 zichtbaar.
Bleek dan de DNS6 met nullen gevuld was.
Dan werkt het natuurlijk niet. In mijn geval ging het goed nadat ik DNS-proxy even had aangezet.
Toen kwamen de waarden die hieronder vermeld staan er in

Reageer