Skip to main content

Ik heb een nieuwe iRobot J7 (robotstofzuiger) gekocht maar het lukt mij helaas niet deze met mijn wifi te verbinden. Ik krijg daarbij onderstaande foutmelding. Mijn router is een Experia Box V10.

 

Wat heb ik al geprobeerd:

  • De robot te verbinden met het 2.4 GHz netwerk. Ik kan in de V10 volgens mij geen extra wifi kanaal instellen, dus ik heb (1) de 5Ghz frequentie uit gezet zodat hij de 2.4 GHz wel moet pakken en (2) de 2.4 GHz frequentie een nieuwe naam en wachtwoord te geven en geprobeerd de robot (en telefoon) daarmee te verbinden.
  • Ik heb UPnP aangezet,
  • Router is al vele malen gereset (ook stroom er af) en de robot is eveneens gereset. De robot niet door de accu er uit te halen ivm garantie en eventueel retourneren van nieuw exemplaar. 

Alles zonder enig effect. Heeft iemand enig idee hoe dit probleem op te lossen?

Alvast dank!

 

 

Hoi @Apatische amoebe, welkom bij ons op het forum. Wij leveren geen robotstofzuigers dus onze mogelijkheden daarbij zijn beperkt.

Op de Experia Box V10 kan je de instellingen van het 2.4 en 5 GHz netwerk inderdaad laten verschillen: Experia Box V10: Splitsen van 2,4 en 5Ghz frequenties bij wifi. Een ‘Extra Wifi netwerk’ kan niet, maar hiermee bereik je hetzelfde. 

Als andere apparaten wel met de Wifi van de V10 kunnen verbinden werkt die verder wel goed, dan is dat het niet. Je zou de handleiding van de stofzuiger er dan bij kunnen pakken, of contact opnemen met de leverancier.