Skip to main content

Ik moet op 1 van de LAN poorten van de ExperiaBox een apparaat aansluiten wat ook 1 Gbit/s Internet toegang nodig heeft. Maar ik wil niet dat dit apparaat toegang heeft tot mijn LAN (of andere apparaten in mijn LAN) of tot de experiabox zelf (admin console). Is dit mogelijk en hoe?  

 

Hallo @EvS68 , kort, maar krachtig, nee dat kan niet.


Hallo @EvS68 , kort, maar krachtig, nee dat kan niet.

Met de nieuwe firmware op de V12 kan dat waarschijnlijk wel maar dan moet het apparaat wel op vlan 1977 aangesloten worden. Als je een vlan aware switch gebruikt zoals bijvoorbeeld de Netgear GS105Ev2 dan is dit zeer eenvoudig te realiseren.

Zie ook het onderstaande bericht.

 

 


... zeer eenvoudig te realiseren.

Voor mensen die weten wat een vlan is...


Ok, bedankt @wjb voor de tip, super !

Helaas heb ik geen V12 met nieuwe firmware dus ik kan het niet proberen.

Maar als ik het goed begrijp heb je een extra vlan-capable switch nodig die je aan de Experia box hangt en waarop je de connectie naar de experia box als 802.1q trunk instelt zodat alle vlan’s mogelijk zijn, en de poort van de switch waarop het apparaat wordt aangesloten in vlan 1977 untagged? Zo haal je dan de mogelijkheid weg bij het aangesloten apparaat om in andere VLAN’s te komen. Of is dat niet goed?

Is er iemand die misschien al iets heeft geprobeerd in deze oplossings richting ?

 


Maar als ik het goed begrijp heb je een extra vlan-capable switch nodig die je aan de Experia box hangt en waarop je de connectie naar de experia box als 802.1q trunk instelt zodat alle vlan’s mogelijk zijn, en de poort van de switch waarop het apparaat wordt aangesloten in vlan 1977 untagged?

Maar alleen als je een V12 met de nieuwe firmware hebt, de andere Experia Boxen hebben dit vlan niet.