Skip to main content
Beantwoord

Is er een alternatief voor Extra Wifi 2.4 GHz verbinding voor mijn weerstation?

• January 31, 2026
  • 8 reacties
  • 116 keer bekeken

Ik heb zonnepanelen en een weerstation die via 2G werken. Dit kan bij KPN via een extra 2G verbinding. 
Het lijkt er op dat deze verbinding is uitgeschakeld. 
Is dear een alternative voor?

Geograaf

Beste antwoord door PeterG

Of die Extra wifi 2,4 ook echt uit is kun je alleen zien door op het modem in te loggen. Eventueel kun je het daar opnieuw instellen. 

Wachtwoord zien. 

Of na het eerste teken op het oog klikken en verder typen 

Of

Typen in kladblok en copy/pasten naar het wachtwoord vakje.

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 31, 2026

Bedoel je 2G, dus het mobiele netwerk. 

Of 2,4 Ghz, dus wifi. 

De hoofd wifi is 2,4/5 Ghz. 

Je kunt, nog steeds, aparte Extra wifi aanzetten in je modem. Eentje voor 2,4 Ghz en er is er ook een voor een extra 5 Ghz wifi.

Geef ze een ander ssid opdat je zeker weet dat daarmee wordt verbonden. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 31, 2026

Hallo Peter, ja Ik bedoel 2,4 apart extra WiFi. Die is ooit ingesteld maar Ik kan het bekende wachtwoord niet instellen. Als Ik dat probeer lukt dat wel bij het typen van de eerst 10 tekens maar daarna worden enkele tekens alleen zichtbaar als een stipje. Je ziet dus niet even wat je typt.

Ik weet dan zeker dat Ik het juiste teken typ. Als het hele wachtwoord juist is ingebracht, wordt aangegeven dat het niet juist is. 
Ik heb dit ook met een andere gsm gedaan met hetzelfde resultaat.

Ik vraag me daarom af of die 2,4 GHz is uitgeschakeld. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • January 31, 2026

Of die Extra wifi 2,4 ook echt uit is kun je alleen zien door op het modem in te loggen. Eventueel kun je het daar opnieuw instellen. 

Wachtwoord zien. 

Of na het eerste teken op het oog klikken en verder typen 

Of

Typen in kladblok en copy/pasten naar het wachtwoord vakje.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 1, 2026

Peter, hartelijk bedankt voor je snelle reactie.  Ik heb je advies toegepast en ontdekte dat het wachtwoord voor de 2,4 GHz wifi geheel veranderd was. Dat maak natuurlijk alles anders. 
ik kan weer in verbinding komen met die 2,4 en daardoor de andere zaken ook veranderen.

Hartelijk dank voor je hulp!! Ik ben er heel blij mee!!

Hartelijke groet, Coen

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Coenraad, goed om te lezen dat het met de hulp van Peter gelukt is! Als het wachtwoord van het netwerk anders is verklaart dat veel inderdaad, het is niet direct zichtbaar waardoor ik me kan voorstellen dat dat niet direct opgevallen is. 

Als je meer over ‘Extra Wifi’ wilt weten kan je dit artikel in onze Kennisbank ook doornemen:

• February 3, 2026

( alsnog de titel veranderen om de verwarring tussen 2G en 2,4GHz te voorkomen voor wie gaat zoeken ed. )

• February 3, 2026

...

• February 3, 2026

Mooi, maar.
Er staat nu 2.4  in de titel
Bij ons (europa) is het decimaalteken de , ( komma ) 
Maar ja . . .