Skip to main content

Goedemorgen,

Is het mogelijk om mijn Experia Box te laten vervangen door een nieuw exemplaar? De laatste dagen valt de verbinding regelmatig geheel weg (geen internet en geen tv dus). Resetten van de box helpt niet , maar ik heb het gevoel dat de box reeds verouderd is. 

Ik hoor het graag. 

Welke experiabox heb je?


V8


Dis wordt nog veel gebruikt en wordt niet vervangen tenzij er echt problemen mee zijn. Welke problemen heb je?


Joep,

Dank voor je snelle reply! 
Wij kunnen geen tv meer kijken. Het lampje brand ook niet meer op de box in de meter kast. 


O dat is vreemd!! Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset? Heb je de experiabox al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen?


Direct aangesloten!
Ja ik heb van alles geprobeerd. Maar duurt al 4 dagen dat de tv het helemaal niet meer doet en daarvoor haperde hy al zeker 2 maanden. 


Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? Indien DSL, wat zegt deze pagina over de snelheid op uw adres? 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl


Wy hebben geen glasvezel.


En heeft u de link al gevolgd? Wat staat er op Fourstack? Even uw postcode en huisnummer invoeren.

 


Daar staat : 

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

22 Mbit/s


Ok. Niet super goed. Maar tv kijken zou nog wel moeten lukken. Kunt u controleren of u deze snelheid ook echt haalt?

https://kpn-itns.speedtestcustom.com

Doe dat op een bekabeld aangesloten pc of laptop. Via WiFi heeft geen zin. 


Is dit wat je bedoelt.. ben niet zo technisch aangelegd.. 

27.8

Mbps


Hoi @VRT, wat rot dat jouw verbinding niet goed werkt. Ik begrijp dat het al een paar maand haperde, maar dat de tv het nu helemaal niet meer doet. Dat is niet de bedoeling. Nick had al met je mee gezocht zie ik, ik haak ook graag aan om je verder te helpen.

Ik ben naar een paar dingen benieuwd. Wat voor melding krijg je in beeld van de tv te zien? Het modem kan op verschillende manieren worden gereset, hoe heb je de reset van de Experia Box precies gedaan? Welke lampjes op de Experia Box zijn aan op dit moment? Maakt het verschil als je de kabel die naar de tv-ontvanger gaat in een van de andere gele ethernetpoorten van de Experia Box aansluit?

Kan je daarnaast ook je gegevens in je forumprofiel zetten? Het gaat in ieder geval om je postcode en huisnummer, naam van de contractant en eventueel is jouw klantnummer ook handig. Dan kan ik de verbinding ook voor je nakijken. Geef je een seintje wanneer je ze hebt ingevuld?


@VRT Ik heb nog geen nieuwe reactie van je gezien, ik hoop dat dat betekent dat je intussen een oplossing gevonden hebt. Als ik iets voor je kan doen, laat het dan gerust weten.