Skip to main content

Hallo allemaal, 

 

Ik zou graag terug gaan naar alleen een mobiel abbonement en het internet thuis en de televisie opzeggen. Het enige waar ik een probleem zie is het gebruik van mijn Phillips Hue lampen. Deze zijn op mijn Wiffi netwerk aangesloten. Is er een passende oplossing  voor te verzinnen? Denk aan een duo simkaart in combinatie met een mobile wiffi hotspot? Kan dit? Mag dit? Wordt dit ondersteund door KPN?

Bijvoorbeeld: https://www.mobielverbinden.nl/p/huawei-e5785-330-mifi-4g-cat-7-mobiele-wifi-hotspot-76003

Ik heb er weinig kaas van gegeten! Hoop dat iemand me hier van advies kan voorzien! 

Alvast ontzettend bedankt! 

Met vriendelijke groet, 


Jeroen

Je kunt de Hue lampen ook met Bluetooth bedienen met je mobiel. Je bent dan wel beperkt in de mogelijkheden want de bridge kan je dan niet gebruiken. Hier vind je meer informatie. 


Duo simkaart heeft u niets aan. U zou er gewoon een tweede abonnement bij moeten nemen. Dat heet "Mobiel Internet" bij KPN. En u moet dan een mifi router hebben met LAN poorten. Aangezien de Philips Hue bekabeld aangesloten moet worden.

Het is nog maar de vraag of een Philips Hue daarop gaat werken. Want een mobiele internet verbinding is niet te vergelijken met een vaste internet verbinding. Er zit een extra NAT tussen die u niet kunt uitschakelen. Vroeger was er nog "advancedinternet". Maar dat bestaat niet meer.


Je kunt de Hue lampen ook met Bluetooth bedienen met je mobiel. Je bent dan wel beperkt in de mogelijkheden want de bridge kan je dan niet gebruiken. Hier vind je meer informatie. 

Dan kun je ze dus niet vanaf afstand besturen. En instellen dat ze automatisch aan moeten gaan 's avonds als je niet thuis bent kan ook niet denk ik...


Welkom op de community @Jeroen270. In theorie zou het kunnen werken met een 5G simkaart in een modem, maar dat durf ik net als Nick niet met zekerheid te zeggen. Je kunt hier het beste contact over opnemen met Philips Hue. Zij weten het beste hoe hun product werkt, en via welke verbindingen dat het beste is.


Reageer