Skip to main content

Wij stappen per 14 juni a.s. over van Ziggo naar KPN glasvezel en vandaag hebben wij het installatiepakket ontvangen. 
Nu las ik ergens dat het modem buiten de meterkast plaatsen beter is voor het Wi-Fi signaal, dus heb ik vorige week ter voorbereiding voor de komende overstap een plank boven de deur van de meterkast geplaatst.

Tevens een rond gat gezaagd voor de doorvoer van de netwerkkabels en voedingskabel. Voor het KPN modem ben ik in deze opstelling wel genoodzaakt de meegeleverde gele netwerkkabel te gebruiken van het glasvezelkastje naar het modem, want de meegeleverde rode netwerkkabel is te kort.

is dit een ideale plek op die hoogte ? Het betreft een tussenwoning uit 2000 met het nodige beton. Zover ik heb vernomen heeft het nog aangesloten Ziggo modem er geen probleem mee. 
 

 

Dit gaat helemaal goed komen.  Goed gedaan!!


Hi @Buurman20. Wat heb je dit inderdaad netjes gedaan, ik verwacht ook dat dit goed zal werken. 

Omdat het toch om WiFi gaat kun je dit echter nooit garanderen, het heeft met de omgeving te maken. Ik zie dat daar nu ook de Ziggo modem staat? Als het nu goed werkt verwacht ik dus ook dat het zo zal blijven. 


Hi @Buurman20. Wat heb je dit inderdaad netjes gedaan, ik verwacht ook dat dit goed zal werken. 

Omdat het toch om WiFi gaat kun je dit echter nooit garanderen, heft heeft met de omgeving te maken. Ik zie dat daar nu ook de Ziggo modem staat? Als het nu goed werkt verwacht ik dus ook dat het zo zal blijven. 

Bedankt Alex, we gaan komende dagen na 14 juni alles een beetje uitproberen. Ik had enkele dagen geleden de Wifipod van Ziggo al verwijderd van de 1e etage om te testen of de omvormer op zolder het wifi signaal ook zonder wifi pod goed bleef. Tot op heden gaf die “redelijk” aan, dus even afwachten of we toch misschien naderhand 1  KPN superwifi2 nodig zullen hebben. 


Hi @Buurman20. Wat heb je dit inderdaad netjes gedaan, ik verwacht ook dat dit goed zal werken. 

Omdat het toch om WiFi gaat kun je dit echter nooit garanderen, heft heeft met de omgeving te maken. Ik zie dat daar nu ook de Ziggo modem staat? Als het nu goed werkt verwacht ik dus ook dat het zo zal blijven. 

Bedankt Alex, we gaan komende dagen na 14 juni alles een beetje uitproberen. Ik had enkele dagen geleden de Wifipod van Ziggo al verwijderd van de 1e etage om te testen of de omvormer op zolder het wifi signaal ook zonder wifi pod goed bleef. Tot op heden gaf die “redelijk” aan, dus even afwachten of we toch misschien naderhand 1  KPN superwifi2 nodig zullen hebben. 

Dat kun je altijd nog doen, wacht dat dus even af. 


Reageer