Skip to main content

Dag,

 

Ik kan in mijn woning het ISRA punt / de hoofdaansluiting niet vinden. 

Hoe kan je checken of deze wel aanwezig hoort te zijn? Mijn netwerkbeerder is KPN (dit heb ik gecheckt via mijnaansluiting.nl). 

 

 

Hallo @Maartje Verkerk 

 

Je kan hier kijken welke aansluitingen bij jou beschikbaar zouden moeten zijn:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8=%E2%9C%93&address=&commit=Zoek

 

Op deze pagina kan je alle verschillende types aansluitingen terugvinden, dus even kijken of toch niet ergens zoiets in de meterkast of huiskamer hebt:

https://www.kpn.com/service/internet/aansluitpunt.htm

 

Koper (DSL aansluiting):

 

Of glasvezel:

 


Hallo @Maartje Verkerk zo kan een IS/RA-punt er uit zien:

Diverse vormen van een IS/RA-punt
 

Meestal in de meterkast of in de woonkamer


Bedankt voor jullie reactie.

Als ik kijk via de link van @GeSp kijk zie ik het volgende staan. Dus dat betekend dat er een IS/RA punt aanwezig zou moeten zijn? Ik kan helaas het punt, zoals op de foto niet vinden @JanD 

 


Ja, dat klopt, die aansluiting zou er dus moeten zijn.

Heb je nog 1 van de aansluitingen kunnen vinden?

Hij kan b.v. ook ergens achter het behang o.i.d. weggewerkt zijn door een vorige bewoner.

Het komt helaas ook voor dat vorige bewoner die aansluiting illegaal verwijderd hebben.

 


Nee helaas kan ik geen van de aansluitingen vinden.. Er komt morgen een monteur het checken.. @GeSp 

Heeft u enig idee hoeveel het gemiddeld kost indien er een nieuwe aansluiting aangelegd moet worden. Het betreft een portiekappartement van 46m2. 


@Maartje Verkerk 

Hopelijk kan die monteur het dan vinden.

Normaal is herstellen van een IS/RA punt gratis maar als het echt helemaal opnieuw aangelegd moet worden zou ik niet weten of daar kosten aan verbonden zijn of wat het eventueel zou moeten gaan kosten.

Ik ben benieuwd of die monteur die aansluiting morgen gaat vinden, ik hoop van wel 👍


Er komt morgen een monteur het checken.. @GeSp 

We zijn benieuwd naar een update, @Maartje Verkerk: heeft de monteur het IS/RA punt kunnen vinden?