Skip to main content

Hallo,

Ik wil graag overstappen op een andere internet, tv provider (waarschijnlijk KPN). Momenteel zit ik bij Ziggo vandaar dat ik nog geen gebruik maak van het ISRA punt. Nu heb ik deze uiteindelijk gevonden in huis (althans dat denk ik) maar het ziet er naar uit dat er nog wel het een en ander aan veranderd moet worden. Klopt dat? ( ik heb overal maar foto’s van toegevoegd. Naar het PTT ronde kastje is een grijze draad en de witte draden gaan naar binnen in ons huis naar de verschillende wandcontactdozen (als het goed is).

Wat zijn de geschatte kosten van het in orde maken?

 

Hallo @Wesleyyy , als je een abo bij KPN neemt heb je vaak de keus voor een gratis monteur, die zou ik dan laten komen en die maakt er een piekfijn IS/RA-punt van zonder kosten voor jou.

Als je voor nood zelf even wilt sleutelen, je hebt in de regel een rode en een blauwe draad nodig op een punt dat a en b heet.

Succes.

 

 


Je zal de inkomende lijn moeten zien te vinden en de rest allemaal los halen, is soms even zoeken maar is mij altijd en vaak gelukt.

Als iemand het voor je kan doen is dat ook mooi natuurlijk.

Maar eerst even kijken wat de te behalen snelheid op je adres is lijkt me de eerste stap.

Daar is (was?) een handige website voor maar daar is iets mee, of ?

Wie vult aan ?


Fourstack is even uit de lucht.

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/redirect_channel


Hoi @Wesleyyy, wat leuk dat je je vraag hier stelt. Welkom! 
We zien je natuurlijk graag aanschuiven bij onze KPN Community, dus laten we de drempel zo laag mogelijk maken. Als je er voor kiest bij ons te komen, plan dan sowieso een installatiemonteur in. JanD geeft al correct aan dat wij het IS/RA-punt  kosteloos vervangen of repareren en zorgen ervoor dat deze fatsoenlijk aan de muur komt te hangen. Je hoeft absoluut niet zelf te sleutelen aan het kastje, beter zelf we hebben liever niet dat je er iets mee doet. 
Check inderdaad even op Fourstack welke verbindingssnelheid je kunt halen op jouw adres. Ondanks een blinkend nieuw IS/RA-punt willen we natuurlijk niet dat je van de koude kermis thuiskomt. :wink:


Hallo @Lisa , fourstack doet het sinds vorige week niet meer, of heb jij al een andere lik die wel werkt?

 


@JanD bedankt voor je bericht. Dat is waar ook. Helaas niet, maar er wordt aan gewerkt. Wij hebben intern nog een ander systeem. @Wesleyyy  Als je gegevens invult in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd, dan kan ik je vertellen welke lijntypes er in de grond liggen en welke snelheid daarbij horen. :blush:
Ik heb helaas geen andere link voor jullie die wél werkt. Helaas is onze interne link tegenwoordig alleen te bereiken met een VPN verbinding én account. 


Hallo @Lisa , fourstack doet het sinds vorige week niet meer, of heb jij al een andere lik die wel werkt?

 

Fourstack gaat eruit, want KPN stopt hier schijnbaar mee. Fourstack was ook eigenlijk bedoeld voor KPN moderators. 


Probeer deze eens https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search


Probeer deze eens https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Dit is geen KPN, maar XS4ALL. 


@JanD bedankt voor je bericht. Dat is waar ook. Helaas niet, maar er wordt aan gewerkt. Wij hebben intern nog een ander systeem. @Wesleyyy  Als je gegevens invult in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd, dan kan ik je vertellen welke lijntypes er in de grond liggen en welke snelheid daarbij horen. :blush:
Ik heb helaas geen andere link voor jullie die wél werkt. Helaas is onze interne link tegenwoordig alleen te bereiken met een VPN verbinding én account. 

Hallo @Lisa , mijn gegevens stonden al in mijn profiel.

 


Fourstack is even uit de lucht.

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/redirect_channel

@JanD deze blijft ook uit de lucht. 


@JanD bedankt voor je bericht. Dat is waar ook. Helaas niet, maar er wordt aan gewerkt. Wij hebben intern nog een ander systeem. @Wesleyyy  Als je gegevens invult in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd, dan kan ik je vertellen welke lijntypes er in de grond liggen en welke snelheid daarbij horen. :blush:
Ik heb helaas geen andere link voor jullie die wél werkt. Helaas is onze interne link tegenwoordig alleen te bereiken met een VPN verbinding én account. 

Hallo @Lisa , mijn gegevens stonden al in mijn profiel.

Lisa vroeg om de gegevens van Wesley @JanD. 😉


Onwijs bedankt voor alle antwoorden! @Lisa Ik zal nu gelijk de gegevens invullen in mijn profiel.


@Wesleyyy Bedankt voor het invullen van je gegevens. Wat is er beschikbaar op jouw adres? Check de tabel! :hugging:

Als je een bestelling plaatst word je eigenlijk standaard aangesloten op de lijn(en) waarmee je de snelste verbinding haalt. 

Beschikbaar

Technology Type

Download snelheid (Kbps)

Upload snelheid (Kbps)

BVVDSL2_POTS

200.000

62.874

VVDSL2_POTS

104.343

31.437

ADSL2+_POTS

16.443

992


Reageer