Skip to main content

Goede dag,

Over 2 maanden is het zover, de overstap van Ziggo naar KPN Glasvezel :grinning:

en bij glasvezel hoort natuurlijk ook een goede Router, want ik heb 2 jaar terug ook KPN gehad met de v10a routers waar constant de DHCP eruit vloog, dus vandaar mijn zoektocht naar een goede router

ik zat te denken aan een Fritzbox, dit zijn goede router en die als het goed is out of the box werken op het KPN Netwerk?

 

Voor mijn KPN pakket:

  • Internet Only (Ik bel niet en heb geen TV pakket nodig)

 

Waar gebruik ik mijn Internet voor?:

  • Streamen van Films (1080p en 4K).
  • Streamen naar ChromeCast.
  • Surfen (Facebook en Youtube(4K)).
  • Gamen.

 

Mijn thuissituatie:

  • 1x Playstation 4.
  • 1x TV.
  • 1x ChromeCast.
  • 1x Desktop PC.
  • Mijn woning is 30m2.
  • Ik woon alleen.

 

Nu mijn vraag:

  • Welke Fritzbox router is stabiel en goed voor glasvezel? (Wel een model met de nieuwste standaarden).
  • Voor het KPN pakket Welke snelheid is optimaal voor wat ik ermee doe? (Ik zat aan 100Mb/s te Denken).

De 7590, 7581 en 7490 zijn allemaal prima. Zie de AVM productvergelijker.

100Mbps is snel genoeg en met de KPN Hussel abonnementen kan je elke maand de snelheid aanpassen.


Die V10a is wel een stuk beter dan toen. Je leest er nu hier bijna nooit meer over. Er is alleen weinig aan te passen. Als je verder niks heb met modems dan werkt ie prima. Je kan het ook eerst proberen. Een Fritzbox is snel gekocht. Voor de normale gebruiker is het zonde van het geld.


De 7590, 7581 en 7490 zijn allemaal prima. Zie de AVM productvergelijker.

100Mbps is snel genoeg en met de KPN Hussel abonnementen kan je elke maand de snelheid aanpassen.

Dank voor je hulp, de 7590 ziet er uit als een prima router.

 

Die V10a is wel een stuk beter dan toen. Je leest er nu hier bijna nooit meer over. Er is alleen weinig aan te passen. Als je verder niks heb met modems dan werkt ie prima. Je kan het ook eerst proberen. Een Fritzbox is snel gekocht. Voor de normale gebruiker is het zonde van het geld.

Ik denk dat een Fritzbox voor mij een betere oplossing is, ik kan het niet hebben dat tijdens mijn werk KPN even een firmware upgrade gaat doen, ik wil zelf de controlle houden over mijn netwerk

 


Ik heb hier de 7590 met een 500/500mbit hussel en iTV. Werkt doodsimpel en zeer stabiel. KPN Glasvezel is een van de standaard installatie opties. En mocht je laten je WiFi ook nog willen uitbreiden, dan heeft Fritz ook nog diverse mesh oplossingen. 

Wat mij betreft is de 7590 een aanrader.


Zojuist een nieuw internet-only abbonement bij KPN afgesloten 500/500, deze gaat volgende maand in,

tot mijn verbazing zag ik dat KPN nu vrije router keuze heeft :)

Dus ik wil graag aan de mensen vragen die er iets meer verstand van hebben dan dat ik dat heb,

Gaat deze router werken?

Ik heb redelijk verstand van netwerken, maar alle protocollen gaat mij net iets te boven.

 

Ik hoor graag van jullie.


Als je IPTV van KPN afneemt dan gaat dat via een Asus niet werken.

Op een Asus kan je de IGMP proxy server en routing niet voldoende configureren om IPTV werkend te krijgen.

Zie anders ook het topic "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".


Zojuist een nieuw internet-only abbonement bij KPN afgesloten 500/500, deze gaat volgende maand in,

tot mijn verbazing zag ik dat KPN nu vrije router keuze heeft :)

Dus ik wil graag aan de mensen vragen die er iets meer verstand van hebben dan dat ik dat heb,

Gaat deze router werken?

Ik heb redelijk verstand van netwerken, maar alle protocollen gaat mij net iets te boven.

 

Ik hoor graag van jullie.

Ik zou als “alle protcollen mij net iets te boven gaan” eigenlijk gewoon voor de eerder door mij & wjb voorgestelde Fritz!Box gaan. XS4ALL leverde deze standaard en dat was niet voor niets: Uitermate stabiel, eenvoudig in te stellen maar toch de mogelijkheid om veel zelf in te stellen.

Ook het feit dat KPN de Fritz!Box 7590 nu zelf aanbiedt, geeft je eigenlijk ook nog eens min of meer de garantie dat alle diensten van KPN hier op zullen (blijven) werken zonder dat je te veel moet gaan hobbyen.

Overigens, zoals wjb hier boven ook al aangaf: Probeer straks eens een maandje 200/200 of 100/100. Waarschijnlijk heb je daar meer dan genoeg aan. Mocht het niet bevallen is een upgrade naar 500/500 zo weer uitgevoerd.