Skip to main content

Hallo allemaal,

Sinds gisteren heb ik glasvezel van KPN en heb de NT kast rechtstreeks in de WAN poort gestopt van mijn UDR. Via dit forum heb ik configuratie gevonden hoe ik de PPPoe moet instellen maar als ik de interne Unifi speedtest doe komt deze niet hoger dan 500 Mbs Down en 397Mbps Up.

Via verschillende fora zie ik ook dat de UDR zijn limitaties heeft v.w.b. 1000Mbs maar een down en up van rond de 600 a 700 zou mogelijk moeten zijn. Helaas haal ik dat niet. Welke setting zou ik nog kunnen wijzigen om bij die 700 te komen.

De internet setting die ik heb zijn: VLAN ID: 6, DNS Server: AUTO, IPv4 Connection: PPPoe, ipv6: disabled. Vervolgens heb ik de MTU van PPPoe naar 1500 gebracht en heb ik de IpTv van Fabian gevolgd.

Hoi @edezwaan . Welkom op het forum.

Ik heb oprecht geen idee. Misschien @wjb  wel.  


Hallo @edezwaan 

 

Heb je misschien Smart Queues aangevinkt staan, dat vertraagd bij de UDM de verbinding behoorlijk, na uitzetten hiervan was de snelheid een stuk hoger, bij de UDR zal dat waarschijnlijk hetzelfde zijn.

Test je wel via de Ookla app, via de browser speedtest krijg je meestal geen betrouwbare resultaten.

 


Wat is de MTU grootte van de WAN poort en van vlan 6 op de WAN poort?


De MTU heb ik staan op 1500. V.w.b. van staat deze op 6


De MTU heb ik staan op 1500. V.w.b. van staat deze op 6

Maar op welk niveau heb je die MTU op 1500 staan?

Je hebt eerder aangegeven dat de MTU size op PPPoE op 1500 stond.

Dat betekent dat de MTU size van vlan 6 op 1508 zou moeten staan en die van de WAN poort op 1512. Is dat ook zo?


Ja, die staan op zoals je hebt aangegeven.

 

eth4: flags=4163<UP,BROADCAST,RUNNING,MULTICAST>  mtu 1512
        ether xxx:xx:xx:xx:xx:xx  txqueuelen 1000  (Ethernet)
eth4.6: flags=4163<UP,BROADCAST,RUNNING,MULTICAST>  mtu 1508
 


Hallo @edezwaan als je het originele modem van KPN aansluit, haal je dan wèl de abo-snelheid, die ongeveer op 930/930Mbit/s moet liggen?

 


Heb jij hardware offloading aan staan en zo ja, voor welke onderdelen?

 


Hallo @edezwaan als je het originele modem van KPN aansluit, haal je dan wèl de abo-snelheid, die ongeveer op 930/930Mbit/s moet liggen?

 

Ja, dan wel


Heb jij hardware offloading aan staan en zo ja, voor welke onderdelen?

 

Ik zal zo even kijken. Zojuist een factory reset gedaan.


Hallo @edezwaan als je het originele modem van KPN aansluit, haal je dan wèl de abo-snelheid, die ongeveer op 930/930Mbit/s moet liggen?

 

Ja, dan wel

Dan zit het bij KPN dus allemaal goed.

 


Een factory reset heeft iets geholpen. Zit met IDS/IPS aan nu zo op 600 Mbps. 
Ik volg nu ook een ander forum en daar spreekt men over 'waarschijnlijk’ over een limitatie van de UDR. Hopelijk komt er nog een firmware upgrade van Unifi.

 

Bedankt voor de hulp

https://community.ui.com/questions/UDR-Dream-Router-performance-bottleneck-no-offload-option-worse-than-USG/d6dc3095-72d7-4b66-bd30-6132a0071b8b?page=3


Hi 

I have similar setup. If you check the cpu load you will see that is 100%, when ussing 1Gbit. This mean the UDR do not have cpu power to handle 1Gbit. Even with smart queqs and intrusion off , cpu will be used to qualify the traffic.

 

I hope this make it more clear.Â