Skip to main content

Hi!

Van de week de switch gemaakt van Ziggo naar KPN Glasvezel (Hussel, internet + TV). Is nog niet actief, dus heb nog wat tijd om wat zaken uit te zoeken.

Kan ik mijn eigen Juniper SRX300 aansluiten zodat deze een extern IP-adres krijgt? Dit vanwege een aantal site-to-site IPSEC VPN tunnels van/naar deze Juniper die ik voor het werk nodig heb.

En zo ja, waar moet ik dan aan denken wat TV betreft?

Wat ik heb gelezen, bestaat er geen bridge mode op de BOX12 van KPN, dus ik ben erg benieuwd of dit te realiseren is.

Groeten,

Martijn

 

Het lijkt me vreemd en tegenstrijdig dat je zoiets (IGMP Proxy en Snooping) wel in een router zou kunnen activeren, maar niet door een router wordt ondersteund?
Slechte ondersteuning IMO als men functies in de software laat zitten, die niet kunnen.

Zelf gebruik ik routers van Synology, en in alle routers zit ook daar dezelfde firmware.  Op details is dat per router model echter toch enigszins verschillend, afhankelijk van de hardware.
Dus je komt daarin nooit functies tegen die eigenlijk niet mogelijk kunnen zijn. En zo hoort het ook IMO.

Eens. De optie is niet zichtbaar in de beschikbare commando's, maar als hem intypt, accepteert ie het wel als geldige configuratie. Heb dat al met meerdere commando’s meegemaakt, die dan wel werken. 

TV loopt voor nu weer even via de coax van Ziggo, internet via KPN. 

Ik heb nog even voor Ziggo er echt mee stopt om het uit te pluizen. ;-)

Â