Skip to main content

mijn moeder heeft 2 internet kabels naar boven lopen voor 2 kamers waar 1 conputer staat en andere kamer een tv kan ik de kabel vervangen voor draadloze verbindingsset zonder internet snelheid te verliezen ? Gr danny

Admin: Titel van topic aangepast i.v.m. vindbaarheid

Als ik 3 draadloze verbindingsset zou gebruiken verlies ik dan internet snelheid ? Gaat voor een computer en tv wat boven internet nodig hebben allebei op een apparte kamer wie heeft hier antwoord op

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Nee. Dat kan niet. Een kabel is altijd sneller dan een draadloze verbindingsset.

Waarom in vredesnaam wilt u een kabel vervangen door een draadloze verbindingsset? 


Als ik 3 draadloze verbindingsset zou gebruiken verlies ik dan internet snelheid ? Gaat voor een computer en tv wat boven internet nodig hebben allebei op een apparte kamer wie heeft hier antwoord op

Ik lees in uw topic dat u kabels naar boven hebt lopen. Waar heeft u die draadloze verbindingsset dan voor nodig?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Nee. Dat kan niet. Een kabel is altijd sneller dan een draadloze verbindingsset.

En niet te vergeten: een stuk betrouwbaarder. Zie alle 'ellende' met dvs hier op het forum. 

Waarom in vredesnaam wilt u een kabel vervangen door een draadloze verbindingsset? 

Inderdaad, waarom de beste oplossing opdoeken,  de dvs kost extra geld en de kabels liggen er al.


Het ene grote bende met de kabels nick en de kabel is al stuk gestript zag ik wat tot nu toe nog geen problemen geeft maar wel zwak punt is

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Dan zou ik zeggen: vervang de kabel door een nieuwe. Een kabel kost hooguit een euro per meter. Draadloze verbindingsset kost 40 euro per adapter. Is 120 euro als u er dus 3 nodig hebt. Wat je dan krijgt is een minder snelle verbinding en zeker ook minder stabiel zoals @RBxx terecht opmerkt. 


Hoi @Danny1987, nog van harte welkom hier op het KPN Forum! Door de drukte zijn we minder snel dan je anders van ons gewend kan zijn. Ik zie dat je hier gelukkig al flink wat hulp en tips gekregen hebt :slight_smile:

Ben je eruit gekomen met het advies van Nick en RBxx? We horen het graag als je nog vragen hebt, en ook hoe het afgelopen is en of alles is gelukt.