Skip to main content

Hoi, Ik heb Kpn versterkers gekocht nu vraag ik mijn af of een Cat 6 kabel aangesloten kan worden op de experiabox V10 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Tuurlijk kan dat. Dat maakt namelijk helemaal niets uit. De Experiabox heeft gigabit-poorten dus Cat5e of hoger.


Voor een gigabit verbinding is minstens cat-5e geadviseerd, cat-6 is derhalve geen probleem als je die hebt liggen.


Dus ook de TV Ontvangers arcadyan en arris  zouden dus ook op Cat 6 kunnen.


Dus ook de TV Ontvangers arcadyan en arris  zouden dus ook op Cat 6 kunnen.

Ja.


Dus ook de TV Ontvangers arcadyan en arris  zouden dus ook op Cat 6 kunnen.

Ja, cat-6 kan hogere snelheden aan dan cat-5e. Het kan geen kwaad betere kabel te gebruiken, maar nodig is het niet. Het is alleen zonde om speciaal duurdere kabels te kopen dan strict noodzakelijk is, maar zoals gezegd, heb je ze liggen dan kan het geen kwaad.


Cat 5e kabel loop door de muur het is U/UTP kabel geen S/FTP Is het misschien verstandig om deze kabel te treken.


Zolang je niet de behoefte hebt te upgraden naar een 10 Gbps netwerk is het zonde van je tijd en geld …


Cat 5e kabel loop door de muur het is U/UTP kabel geen S/FTP Is het misschien verstandig om deze kabel te treken.

Ik heb hier één Cat6 in de muur gestuct. Paar kortere Cat6 maar hoofdzakelijk Cat5e. Werkt prima dus hou het geld in je zak. Vervangen gaat je qua snelheid niets brengen.


Even terug naar de experiabox  v10 ik heb 3 kpn versterkers deze gaan in de gele ethernet aansluiting die over zijn de eerste gaat naar de TV in. Ik neem aan dat dit goed is.


Even terug naar de experiabox  v10 ik heb 3 kpn versterkers deze gaan in de gele ethernet aansluiting die over zijn de eerste gaat naar de TV in. Ik neem aan dat dit goed is.

Welke van de gele je waarvoor gebruikt maakt tegenwoordig niets meer uit. Dus zowel de versterkers als de ontvanger gewoon een willekeurige gele lan-poort prikken. Kom je poorten tekort dan kun je een switch plaatsen na de V10. Koop er dan wel eentje die IGMP-snooping ondersteund, zoals de Netgear GS105E. Met name de 'E' erachter is van belang. 


Ik ga deze Switch kopen.  Welke aansluiting van deze switch gaat naar de Experia box en welke naar de 2 tv die ik er aan ga sluiten. 


Ik ga deze Switch kopen.  Welke aansluiting van deze switch gaat naar de Experia box en welke naar de 2 tv die ik er aan ga sluiten. 

Maakt niet uit. Alle poorten op de switch zijn gelijk. 


Is deze switch plug & play.


Is deze switch plug & play.

Hallo @dirmie , in principe wèl, het voordeel van deze switch is dat het een managed type is waarvan de software via Netgear opgewaardeerd kan worden.

 


Is deze switch plug & play.

Inderdaad zoals @JanD zegt is die nagenoeg plug&play. Als het allemaal werkt is het prima. Er bestaat een kans(je) dat tv gaat haperen als IGMP-snooping nog niet aanstaat. Dan zou je even moeten inloggen in de switch en dat aanzetten via tabblad System, Multicast

 


Hoe en op welke manier kan ik nu inloggen in de switch.


Hoe en op welke manier kan ik nu inloggen in de switch.

Als je inlogt in de V10 kun je zien welk ip-adres de switch heeft gekregen. Dat is een reeks van cijfertjes bijvoorbeeld 192.168.1.x). Die reeks vul je in in je webbrowser (waar je normaal www. etc invult). Je komt dan op de zogenaamde admin pagina. Het default password is ‘password’ . Zorg er wel voor dat je die zsm veranderd naar een eigen wachtwoord. Daarna ben je ingelogd en kun je zaken aanpassen.

Hier staat het beschreven


Bedankt, ik ga aan de slag


Bedankt, ik ga aan de slag

Laat maar even weten of het allemaal gelukt is.


Dus ook de TV Ontvangers arcadyan en arris  zouden dus ook op Cat 6 kunnen.


waarom zou je dat willen

gewoon de aanwezige bekabeling gebruiken

de itv ontvangers zijn 100mbit net als de vele smart tvs

in de praktijk kun je met een 2 x 2tp kabel al voldoen 100mbit

ik zou gewoon cat5e of 6 pakken als je echt hoge snelheden wil “voor itv niet nodig”

en verdiep je is de kabels 100% koper is stap 1

ga voor de betere merken

zelf gebruik ik cat5e kabel van het merk wat veel in de woning aanwezig is

Schneider Electric


Het is gelukt :thumbsup:


Het is gelukt :thumbsup:

Goed om te horen! 


Reageer