Skip to main content
Antwoord

Kan de DIW7022 WMA files afspelen vanaf mijn Synology NAS?

• April 24, 2025
  • 1 reactie
  • 40 keer bekeken

Hallo.

Kan iemand mij vertellen of de DIW7022 WMA-Files kan afspelen via mijn Synology Nas mediaspeler? Het ziet er naar uit dat mijn huidige KPN tv-ontvanger/box, HBM2260, dit niet kan.

Dank u wel.

Beste antwoord door hmmsjan_2

De DIW7022 is een Android-TV systeem met toegang tot Google play store. (met google account)

Daarmee kan de “VLC” app geïnstalleerd worden die veel formaten kan afspelen inclusief WMA.

Althans, ik heb getest met een MP3 file die via ffmpeg geconverteerd is naar WMA, ik weet niet of Microsoft indertijd meer smaken WMA had.

Als de Synology zichzelf adverteert via mDNS, komt hij gewoon in “Netwerk” te staan en zijn alleen naam en wachtwoord nodig, anders kan hij met SMB/IP adres/Share in server favorieten gezet worden. “servernaam.home” werkte niet bij mij, waarom moet ik nog nakijken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • April 26, 2025

De DIW7022 is een Android-TV systeem met toegang tot Google play store. (met google account)

Daarmee kan de “VLC” app geïnstalleerd worden die veel formaten kan afspelen inclusief WMA.

Althans, ik heb getest met een MP3 file die via ffmpeg geconverteerd is naar WMA, ik weet niet of Microsoft indertijd meer smaken WMA had.

Als de Synology zichzelf adverteert via mDNS, komt hij gewoon in “Netwerk” te staan en zijn alleen naam en wachtwoord nodig, anders kan hij met SMB/IP adres/Share in server favorieten gezet worden. “servernaam.home” werkte niet bij mij, waarom moet ik nog nakijken.