Skip to main content

Hallo, ik heb in mijn woonkamer een glasvezel aansluiting van kpn (zie kastje) en deze oude grijze kabel die naar een ouderwetse telefoonaansluiting gaat. Kan ik deze grijze kabel verwijderen?

Groeten, Meike

Ā 

Hallo @Meike KleuskensĀ ,

Dit is inderdaad allemaal van KPN. OfficieelĀ mag de oude kabel niet verwijderd of gesloopt worden en loopt de kabel door het huis van al je buren en heeft iedereen een eigen aftakking voor toen de radio en nu de DSL. Wel is het zo dat als glasvezel beschikbaar is het koper wordt uitgeschakeld.Ā 
U zou via mijnaansluiting.nl een verzoek tot verwijdering kunnen aanvragen.Ā 


U zou via mijnaansluiting.nl een verzoek tot verwijdering kunnen aanvragen.Ā 

Een klap geld betalen voor een kabel niet nooit meer gebruikt gaat worden ?

Ā 

Hallo, ik heb in mijn woonkamer een glasvezel aansluiting van kpn (zie kastje) en deze oude grijze kabel die naar een ouderwetse telefoonaansluiting gaat. Kan ik deze grijze kabel verwijderen?

Officieel heeft @NoordzeeĀ gelijk betreft de regels, maar theoretisch zou je hem zelf naar buiten trekken en onder de grond netjes wegstoppen met een zak eromheen. Theoretisch gezien.


Ā Zo te zien bent u met een verbouwing bezig. Ik zou het glasvezelkastje wel even goed afdekken, want bouwstof etc. lijkt me niet echt bevorderlijkĀ voor deze apparatuur.Ā 


Hoi @Meike KleuskensĀ .Ā Ā 

Is daar alleen nog glas leverbaar? (met andere woorden, is koper 'uitā€™ )Ā  Zo ja, dan zou ik, zoals @SaltyBartĀ aangeeft, de kabel proberen een beetje weg te moffelen.Ā 

Je mag er officieel verder niet aanzitten, want het is ons eigendom. Maar niemand zal je berispen als je die kabel een stukje terugduwt en de zaak dicht plamuurt.Ā 


Hoi @Erwin van KPNĀ ,

hoe weet ik of koper uit is? Kan ik dat ergens vinden of kun jij me daarbij helpen?

Groeten,

Meike


HoiĀ @Erwin van KPNĀ ,

hoe weet ik of koper uit is? Kan ik dat ergens vinden of kun jij me daarbij helpen?

Groeten,

Meike

Gewoon maar dichtplamuren. Geen haan die ervan gaat kraaien.Ā 
Ā 

Dan is de kabel niet verwijderd, maar alleen weggemoffeld.Ā 


@Erwin van KPNĀ en @Meike KleuskensĀ Helaas hebben we die koperuitcheck op de website van Netwerk moeten weghalen omdat het niet werkte zoals bedoeld.

Erwin kan dit zien (als koper niet bestelbaar is). En anders kan ik ook altijd nog 100% uitsluitsel geven.

Ā 

Ā 


@Meike KleuskensĀ : als je hier (zie link) even de adres gegevens invoert en mij daarna in dit topic een seintje geeft, kan ik dat vrij snel voor je opzoeken

Ā»Ā Ā https://community.kpn.com/settings/profileĀ  Ā«

Ā 

Ā 


Gedaan @Erwin van KPNĀ 


Het is niet gelukt, @Meike KleuskensĀ . Je profiel is nog leeg.

Weet je wat? Ik stuur je even een privĆ©berichtje. Kun je daar dan op reageren?Ā 


Ik heb niks meer gehoord, @Meike KleuskensĀ ., Ik ga er vanĀ  uit dat je nu voldoende informatie hebt. Zo niet, reageer dan even op mijn privĆ©bericht.Ā 


Reageer