Skip to main content

Het is waarschijnlijk  de  fout dat de modem in de meterkast  geplaatst  is en dor de  slimme  gas en elektriciteit  kasten die teveel  energie  uitstralen 

 

Hallo @JoopD , heb je een glas- of een koper (xDSL) verbinding?

Indien glas en de glaskast zit in de meterkast, kun je de modem/router op iedere plek ergens in huis zetten en verbinden met de glaskast d.m.v. een netwerkkabel, dan heb je beter wifi.

Indien koper en  het IS/RA-punt zit in de meterkast, dan ben je inderdaad met het modem gebonden aan de meterkast, daar de kabel tussen IS/RA en modem niet te lang mag zijn.

Je zou externe wifipunten aan kunnen sluiten die je elders in huis plaatst.

Welk merk en type modem gebruik je van KPN?

 


Ja ik had glas in de meterkast die heb ik terug gestuurd naar caiw en via KPN ken ik geen glas krijgen omdat caiw eigenaar van de glasvezel in Schiedam is maar dan zal ik het extra wifi punt maken en dan kijken of het dan omhoog kan schieten zit nu tussen 31 en 51 maar moet toch op of net onder de 100 komen in iedergeval bedankt 


Indien koper en  het IS/RA-punt zit in de meterkast, dan ben je inderdaad met het modem gebonden aan de meterkast, daar de kabel tussen IS/RA en modem niet te lang mag zijn..

Onzin!!  Hoe lang denk je dat ADSL kabels zelf zijn die naar woonaansluitingen lopen?
Die paar meter extra, is echt te weinig verschil, om het überhaupt op te kunnen merken.

Het is wel zo dat je daarvoor een goede kwaliteit (dubbel) afgeschermde bekabeling moet inzetten, met voldoende twisting van de koper kerndraden, om die extra meters door te trekken.
Het beste zelfs door de afscherming te aarden, juist met het oog op de invloed van elektromagnetische interferentie, om de impact ervan zoveel mogelijk te beperken.
(Met name ook de invloed van zo’n slimme meter).
 

 

En bekijk ook de “untwisted” kabel die KPN zelf levert in het aangehaalde onderwerp < HIER >
Tja, als je met dat soort rotzooi verbindingen zou willen doortrekken, is het niet verwonderlijk dat je daarmee problemen zou krijgen.


Hallo @Babylonia , ik gaf slechts de richtlijnen van KPN weer, wie ben ik dan om dat tegen te spreken?


Dat bepaal je helemaal zelf.

Jij kiest er kennelijk voor om zonder eigen mening braaf een weergave van richtlijnen weer geven. Waarbij in eerste instantie overigens niet duidelijk is dat het slechts om weinig zeggende KPN richtlijnen zou gaan.

Echter goed beschouwd met een klein beetje technisch inzicht, logisch nadenken en wat creativiteit er veel meer mogelijk is dan wat die richtlijnen inhouden. Dat is waar ik voor kies.
Bespreekbaar maken wat lijnrecht tegenover die KPN richtlijnen ingaat.

Aan de gebruiker om te bepalen wat werkelijk zinvol is.