Skip to main content

Goedemorgen,

Wij zijn pas komen wonen in dit huis en er hangt een zwart kastje in de meterkast die voor ons onbekend is. Er zat wel stroom naar toe. Voor het aansluiten van de modem hebben we het kastje niet gebruikt en alles werkt. Heeft dit kastje een functie of kan het weg? Bij mijn weten is het witte kastje voor glasvezel en de andere voor het internet? Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Hieronder een foto. 

 

 

Het witte kastje is inderdaad een glasvezel kastje, dat zwarte ding weet ik helaas ook niet, misschien kan een mede forumlid je verder helpen te onderzoeken wat het inhoud? kan je misschien een foto maken van de kant waar stekkers in kunnen?


 


Dit is inderdaad een raar kastje, ik zou bijna denken dat het een bridge is voor een smart apparaat.

 

staat er niks op het kastje? of achter het kastje? iets van een model nummer of een merk?


Ik denk dat u het gewoon weg kunt halen. Het is niet van KPN voor zover ik weet. Staat er een merk en type op? De stekker is uit het stopcontact? 

Misschien is het een kastje om de meterstanden van de elektriciteitsmeter bij te houden ofzo?


Het witte links is het isra (inkompunt) van de glasvezel en rechts het glasvezel modem. Van waaruit het naar de experia box / box 12 gaat. 

Dat zwarte lijkt geen functie te hebben inderdaad. Zit het in de weg voor iets?


Hallo @Evelien0308, als alles nu werkt zoals het hoort, dan is het duidelijk dat dit verder geen functie heeft. Je kunt dit dus gerust verwijderen.Â