Skip to main content

Het IP adres is doorgegeven aan Transip, de beheerder van mijn domein.

Mijn mailserver staat op een synology server het externe IP adres van KPN en het interne IP adres van de Synology server zijn op het modem van KPN gekoppeld.

Verzenden werkt, maar ontvangen werkt niet.

Je hoeft niet per E-mail te antwoorden want dat kan ik toch niet lezen, een appje kan wel

***

 

Admin: telefoonnummer verwijderd i.v.m. privacy

Waarom heeft u zelf een eigen mailserver? Wat is het nut daarvan? Waarom laat u dat niet verzorgen door Transip?

Een eigen mailserver is altijd gedoe. Zeer complexe materie. Heel veel ingewikkelde antispam-maatregelen tegenwoordig. Mensen die dat goed kunnen verdienen daar een vorstelijk salaris mee. Als leek dat even opzetten op je eigen nas-je is gewoon niet reëel. 

Bovendien is er geen backup. Transip werkt met 2 of 3 mailservers. Als er dan 1 uit ligt, dan gaat het mailen gewoon door. Als uw NAS kapot gaat, uw een lange stroomstoring krijgt of de internet kabel bij u in de straat kapot getrokken word, dan werkt het niet meer en gaat de mail verloren.


Ik heb het in het verleden ook gedaan, maar het is echt niet meer te doen "zo even erbij". Paar keer gehackt en toen er mee gestopt. Dat was zo'n jaar of 10 geleden, toen ging het best. Nu zou ik er niet meer aan beginnen.

Maar goed, als mail niet binnenkomt, staat alle port forwarding goed? 

Kun je op de server zien dat er helemaal geen communicatie is? Of komt er wel binnen, maar wordt het geweigerd?Â