Skip to main content

Ik zit nu nog op DSL, maar binnenkort komt een monteur van KPN mijn glasvezelaansluiting in bedrijf stellen. Het modem staat in de meterkast, en mijn TV+-box werkt momenteel via wifi. Dat bevalt goed, maar het heeft mijn voorkeur om het modem met een UTP-kabel te verbinden met de TV+-box.

Nu is mijn vraag: kan de monteur als hij komt ook meteen een UTP-kabel aanleggen tussen modem en TV+-box? Een leiding van meterkast naar woonkamer is aanwezig.

Piet. 

[..] het heeft mijn voorkeur om het modem met een UTP-kabel te verbinden met de TV+-box.

Goed idee, als dat enigszins mogelijk is dan altijd doen.

Nu is mijn vraag: kan de monteur als hij komt ook meteen een UTP-kabel aanleggen tussen modem en TV+-box? Een leiding van meterkast naar woonkamer is aanwezig.

Appeltje - eitje.

Als het zo gaat :

( let niet op de titel die heeft iemand anders verzonnen )
dan moet dat goed komen.
Het is immers kpn die “zo nodig” glasvezel wil aanleggen.

Beste ​@Piet van der Vooren dat kan de monteur inderdaad, de kosten bespreek je vooraf met de monteur.

Beter is nog de modem/router dan meteen te verplaatsen naar de woonkamer, er is geen technische noodzaak meer voor de meterkast bij glasvezel. Dan gaat je wifi er ook op vooruit en kun je vanuit de modem een kabel (laten) trekken naar de DIW7022.

Succes.

Goed idee, tenminste, het hangt er van af, hoe het huis verder is, misschien is de meterkast wel mooi centraal en Piet kan dan mogelijk niet uitkomen met de ISDN bekabeling (?)
Maar er passen wel 2 kabeltjes in een buisje.

Ja hoor, dat gaat de monteur vast voor je regelen 😉

Goed idee, tenminste, het hangt er van af, hoe het huis verder is, misschien is de meterkast wel mooi centraal en Piet kan dan mogelijk niet uitkomen met de ISDN bekabeling (?)

Scherp opgemerkt over dat ISDN, Kees. Je hebt een goed geheugen… 😉

Maar sinds mijn FritzBox 7490 de geest heeft gegeven heb ik geen ISDN meer. Ben nu 'gewoon’ analoog wat vaste telefonie betreft…

Piet.

Maar sinds mijn FritzBox 7490 de geest heeft gegeven heb ik geen ISDN meer. Ben nu 'gewoon’ analoog wat vaste telefonie betreft…

Piet.

Beste ​@Piet van der Vooren je gaat van het ene digitale (ISDN, Integrated Services Digital Network) naar het andere digitale netwerk (VOIP, Voice over IP), dus analoog, vergeet het maar.😉

Ja, nou, het stukje tussen voip-kastje en het telefoon basis station is een analoog signaal.
Maar Piet zal wel een dect aanmelden op een fritzbox.

Piet.

Beste ​@Piet van der Vooren je gaat van het ene digitale (ISDN, Integrated Services Digital Network) naar het andere digitale netwerk (VOIP, Voice over IP), dus analoog, vergeet het maar.😉

Met analoog bedoel ik de aansluiting van het modem naar het telefoontoestel, ​@JanD.

Piet.

Reageer