Beste allen,
Ik ben nieuw bij KPN en zit midden in een verbouwing.
Mijn deadline voor het dichtsmeren is al over 2 weken.
Ik heb de mediabox V12b van KPN.
En in de toekomst wil ik de 14 Box en de 4GB internet versie van KPN glasvezel ontvangen.
Nu lees ik een aantal horrorverhalen hier en daar over non-compatible en problemen met het internet als men een CAT7 gebruikt met de V12 box van KPN (wel al oudere posts).
Nu vraag ik mij af of dat dan door het verkeerd aansluiten van de connectoren komt of iets anders?
Want technisch moet het toch gewoon werken met een CAT7 kabel????
Kan iemand mij dus vertellen of ik hier goed aan doe voordat straks heel het huis dicht gesmeerd is met stuc?
Mijn internetkabels die ik nu in de muur heb zijn:
Danicom CAT7 S/FTP kabel stug LSZH rol van 50 meter 23 AWG
Danicom CAT7 S/FTP kabel stug LSZH rol van 50 meter - oranje (DC-SFTP7-50S-ECA) | Elektramat
Ik snap dat dit compleet overkill is, maar goed, let the past be the past…
Het langste deel is tevens 22 meter. Dus niet in 1 keer 50 meter van A naar B.
Mijn connectors zijn:
RJ45 connector CAT7 shielded - alleen voor stugge kern - per stuk (DC-RJ45-SFTP7S-PRO) | Elektramat
Ik denk dat dit de juiste zijn voor de kabel die ik heb aangeschaft.
Mijn wanddozen (voor sommige punten) zijn:
Universele data wandcontactdoos UAE inbouw basiselement UTP 1-voudig Cat6A (39070) | Elektramat
Ik vernam namelijk dat deze ook voor een CAT7 bruikbaar zijn.
So far so good neem ik aan.. :P
Zo niet hoor ik het erg graag!
Ik heb nu glasvezel van KPN waar de rode aansluiting naar de WLAN (geleverd door KPN zelf) een CAT6 24 AWG UTP is.
EXTRA VRAAG 1: Kan ik deze CAT6 UTP vervangen voor de volgende kabel?
Cat7 S/FTP netwerkkabel patchkabel 0.5 meter - zwart (DC-70-005) | Elektramat
En dan bijvoorbeeld 1 van 1 meter (0,5meter is voorbeeld).
Dan bedoel ik hier dus de kabel van het kastje van de glasvezel direct naar de WLAN aansluiting op de V12b Box van KPN.
EXTRA VRAAG 2: Maakt het uit als ik hem laat zitten en dan vanaf me KPN Box verder ga met de CAT7?
Bij voorbaat hartelijk dank aan de mensen die mij uit de brand willen helpen :)