Skip to main content

Ik maak gebruik van een Experia box V10. Alles werkt prima. Maar ik gebruik in huis vrij veel domotica apparaten en had last een kleine hick-up op de interactieve TV kastjes van KPN. Even alles resetten en het probleem was weg. Maar resetten van de router betekend ook dat alle aangesloten domotica apparatuur hun contact verliezen. Gelukkig kwam naar verloop van tijd alles wel weer online, maar enerzijds kost dit vrij veel tijd en anderzijds ben je vrij druk om alles te controleren. Je wil wel weten dat alles weer up & running komt (is). Nu wil ik de Experia box V10 vervangen door een Fritz!box 7590. Aan deze Fritz!box wil ik dan alleen TV apparatuur koppelen (TV's + interactieve TV kastjes) en de Experia box V10. Deze laatste genereerd dan het “eigen” Wifi netwerk, waaraan alle domotica apparaten hangen. Op die manier probeer ik de domotica apparaten “los” te koppelen van de TV apparatuur. Moet ik de Fritz!box dan resetten voor de TV apparatuur dan blijft de Experia box online en dus ook het Wifi netwerk met daarin gekoppeld alle domotica apparatuur. KLinkt dit logisch of maak ik ergens een denkfout en heeft iemand hier ervaring mee?    

Het op een dergelijke manier mixen van 2 modems maakt het netwerk er niet overzichtelijker op. Er zitten allerlei haken en ogen het achter elkaar schakelen van deze 2 boxen zeker ook in combinatie met de tv kastjes van KPN.

De v10 in zijn huidige vorm heeft niet de mogelijkheid tot het aanmaken van een separaat wifi netwerk. Echter KPN is bezig om overal de software te vervangen op de apparatuur. De v10 gaat hier ook onder vallen en met de nieuwe softwareschil kun je dus wel allerlei domotica apparatuur op een apart wifi netwerk zetten. De gehele afhandeling vindt dan plaats in 1 apparaat en dan zit je niet met allerlei situaties die zich kunnen voordoen per router.


Enig idee omtrent de planning van deze software upgrade?

 


U wilt dus de Experiabox achter de Fritzbox hangen? Dat kan helemaal niet. U kunt wel de Fritzbox achter de Experiabox hangen. Maar waarom laat u de Experiabox niet gewoon helemaal weg? Alleen de Fritzbox gebruiken?


Dat is beter idee om de KPN experiabox weg te laten en de Fritzbox gebruiken als je eigen modem. 

Want de KPN Experiaboxen werken niet altijd optimaal terwijl de Fritzboxen wel erg goed werken. 

Gewoon jouw eigen Fritzbox gebruiken als modem en de KPN Experiabox in de doos laten zitten. 

De KPN experiabox goed bewaren en niet weg doen zo lang je klant ben van KPN. 


Reageer