Skip to main content
Beantwoord

Kan ik de modem in de kamer via COAX aansluiten op het glasvezelkastje in de meterkast?

• April 5, 2025
  • 29 reacties
  • 229 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

29 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • April 5, 2025

Klantenbinding 😁😐?

De SuperWiFi van kpn werkt wel elders. Al kun je ze dan ook niet meer instellen want die app werkt alleen via kpn. Ook updates krijgen ze elders niet meer.

SuperWiFi2 kan je eenvoudig instellen zonder KPN. Log in via het ip adres en dan kun je alles aanpassen. Er zit ook een updateknop (dit is wettelijk verplicht, als je apparatuur verkoopt moet je software ondersteunen voor een x periode). Dit is echter wel alleen beschikbaar in de nieuwe softwareversie.

Klantenbinding 😁😐?

Het gaat niet erg goed dan, aangezien Ziggo de afgelopen twee jaar een aanzienlijke uitstroom van klanten heeft.

• April 5, 2025

Maar het gaat ​@Guy S juist om de verbinding van glas-NT naar modem. 

Dat is wat anders dan van modem naar tv ontvangers ​@Berrie_Kaas .

Nou, ja, als het goed is dan doen de moca adapters een ethernet kabel na.
Maar dan misschien toch weer net niet helemaal (natuurlijk).

Ik meen dat ik ook wel gezien heb -hier op dit forum- dat het met ethernet over lichtnetadapters ook werkt.

Maar, kabel trekken is altijd beter. slimme kabelroute zoeken is de uitdaging.
Indien niet mogelijk : toch een kabel leggen  :-)

• April 5, 2025

[..]  als ik in de toekomst weer zou overstappen naar ZIGGO. (verwacht ik zeker niet, daar KPN al onze verwachtingen overtreft)

Interessant, kun/wil je daar iets meer over vertellen ayb ?

• Auteur
  • Topper
  • April 5, 2025

Maar het gaat ​@Guy S juist om de verbinding van glas-NT naar modem. 

Dat is wat anders dan van modem naar tv ontvangers ​@Berrie_Kaas .

Nou, ja, als het goed is dan doen de moca adapters een ethernet kabel na.
Maar dan misschien toch weer net niet helemaal (natuurlijk).

Ik meen dat ik ook wel gezien heb -hier op dit forum- dat het met ethernet over lichtnetadapters ook werkt.

Maar, kabel trekken is altijd beter. slimme kabelroute zoeken is de uitdaging.
Indien niet mogelijk : toch een kabel leggen  :-)

Toch zou ik dat nog het fijnste vinden want dan kan het modem in de woonkamer, daar waar ik nu het ziggo modem heb. Ik denk dat deze dan een beter bereik heeft dan in de meterkast, in de gang en dus achter deuren en muren.