Huidige situatie:
KPN modem v10
2x superwifi (witte schotels), 1 in meterkast, 1 eerste verdieping
Glasvezel
aansluiting in de meterkast
Woning uit 2002 (tussenwoning)
vast UTP kabel naar eerste verdieping (pc op aangesloten)
Diverse laptops met updates
Sinds ik hier woon (inmiddels 8 jaar) heb ik geen goed wifi netwerk (instabiel en lage snelheid), ook bij mijn vorige (ADSL) aanbieder is het mij niet gelukt. Versterkers, extra hotspots, vaste kabels ed. zelf met een mesh netwerk lukt het niet. De schotels staan 5 meter van elkaar vandaan en kunnen slecht verbinding met elkaar maken. In de meterkast brand de ene wel groen, maar boven is hij altijd oranje (matige verbinding). Heb het wifi-signaal van de KPN modem (V10) uitgeschakeld. Uiteraard heb ik de verschillende kanalen gescand om te zien of er iets stoort. Op het moment van schrijven zit ik op de eerste verdieping recht boven de meterkast. Met mijn 200mb verbinding haal ik op fast.com een snelheid van 5mbps.
Mijn vraag: Kan ik met een UTP splitter de (vaste)verbinding boven (eerste verdieping) splitten zodat ik daar 1pc op aansluit en een superwifi schotel? of herkent de V10 modem hem (de schotel) dan niet meer? alle overige tips zijn meer dan welkom, erg frustrerend. Ben ook bereid om een andere router te kopen als dat beter werkt.
Alvast hartelijk dank voor het meedenken