Skip to main content

Hallo ik ga van de week als het goed is een activering krijgen van kpn glasvezel 1 gb.

Ik heb de voor bereidingen al getroffen en aangesloten de modem kpn box 12 bij de kabelbinnekomst van de woning.

Vanaf daar een cat 5 kabel naar de supperwifi punt en vanaf daar wil.ik een kabel naar de slaapkamers van de Kids voor bekabeld gamen dus dacht ik vanaf de super wifi punt een kabel naar 1 van de kamers en daar een (switch of router) weet niet precies wat ik moet nemen en vanaf daar 2 kabels naar beide pc's.

Gaat dit goed zoals ik het vertel of vraag alleen wat moet ik hebben een router of switch?

Je hebt daar een switch nodig.

Zie een switch een beetje als de stekker met drie stopcontacten, een verdeeldoos.

Een router heeft een firewall, deelt IP-adressen uit en is het ‘hoofd’ van je netwerk. De Experiabox is een router, die regelt het internetverkeer en houdt je netwerk achter de firewall veilig.

Binnen je netwerk heb je niet nog een router nodig. Als je meer aansluitingen wil, koop je een switch (en die zijn nog een stuk goedkoper ook).

Oke duidelijk andwoord dan zal het de 5e wel goedkomen denk ik.

Gaan van ziggo nu naar glasvezel hoop op een snelle verbinding iig.

Iig bedankt 

Hoi @Andre Hut, welkom op onze community! Ik zie dat je vraag al mooi beantwoord is! Mocht je verder nog ergens vragen over hebben dan weet je ons te vinden!

Heb het van het weekend aangesloten een switch gehaald bij action tp link LS1005 G

Werkt perfect zou vandaag eingelijk pas aangesloten worden maar zaterdag draaide het al😅  

Beter als ziggo kids blij kun full up gamen💪💪💪

netjes!

Reageer