Skip to main content
Antwoord

Kan ik met de instellingen op de Experia Box een apparaat verbinden met wifi maar internet daarvoor blokkeren?

• June 23, 2025
  • 16 reacties
  • 122 keer bekeken

Hallo,

Ik zou graag een instelling willen weten op mijn modem wat er voor zorgt dat een apparaat in huis wel WIFI heeft en met andere apparaten kan communiceren via WIFI maar geen toegang heeft tot internet.

Het wil een update downloaden en uitvoeren maar dat moet niet.

Nu heb ik ouderlijk toegang geprobeerd maar dan werkt mijn apparaat niet meer, het gekke is dat als ik de WIFI op het apparaat uitzet werkt het apparaat wel maar dan communiceert het weer niet met de andere apparaten.

Iemand een idee?

Beste antwoord door Anonymous

Hallo ​@Zuida 

Kan je op dat apparaat ook een vast IP adres invullen?

Zo ja, stel er dan 1 in die buiten de DHCP range valt en laat het gateway IP adres leeg.
Subnetmask stel je in op 255.255.255.0

Zonder gateway kan het apparaat geen verbinding meer met internet maken maar is nog wel via je interne netwerk beschikbaar.

...

Helaas kan dat niet, het gaat om een loopband mat een android tablet met Android 7 als besturing.

...

Waarom kan dat niet op die tablet?

Net op een oude mobiel met Android 4 getest en daar kan ik ook al tijdens het verbinding instellen een vast IP adres instellen of een bestaande wijzigen door lang op de verbinding te drukken en dan aanpassen kiezen, je moet dan Geavanceerd aanvinken en dan kan je het IP adres op vast instellen en de gegevens aanpassen.

Op nieuwere Android versies staat er een potlood tekentje waarmee je de verbinding kan aanpassen.

16 reacties

• June 24, 2025

Hallo ​@Zuida 

Zo ja, stel er dan 1 in die buiten de DHCP range valt en laat het gateway IP adres leeg.

Zonder gateway kan het apparaat geen verbinding meer met internet maken maar is nog wel via je interne netwerk beschikbaar.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 25, 2025

Beste GeSp,

Bedankt voor je reactie en meedenken.

Helaas kan dat niet, het gaat om een loopband mat een android tablet met Android 7 als besturing.

Misschien kan ik zo'n soort actie uithalen in het modem zelf?

Groeten,

Guido

• June 25, 2025

het gaat om een loopband mat een android tablet met Android 7 als besturing.

Als je zo'n apparaat geen internet wilt geven, waarom wil je hem dan überhaupt met het netwerk verbinden? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 25, 2025

Om met andere apps te laten draaien

• June 25, 2025

Ideetje, je laat het apparaat verbinden met een eigen WiFi punt, een apart kastje en daar in dan de methode van GeSp.
Dat kastje kan een fritzbox zijn, de oudste/goedkoopste is goed genoeg.

NB, ik herken de vraag zeker wel uit de praktijk.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 25, 2025

Ok, heb een AP liggen maar die bied deze mogelijkheid niet. Nog 1 vraag voordat ik deze mogelijkheid van GeSp ga proberen. Kan ik in de Experia 12 ook bepaalde URL's blokkeren?

• June 25, 2025

Ok, heb een AP liggen maar die bied deze mogelijkheid niet. Nog 1 vraag voordat ik deze mogelijkheid van GeSp ga proberen. Kan ik in de Experia 12 ook bepaalde URL's blokkeren?

Nee.

• Antwoord
  • June 25, 2025

Hallo ​@Zuida 

...

...

Waarom kan dat niet op die tablet?

Net op een oude mobiel met Android 4 getest en daar kan ik ook al tijdens het verbinding instellen een vast IP adres instellen of een bestaande wijzigen door lang op de verbinding te drukken en dan aanpassen kiezen, je moet dan Geavanceerd aanvinken en dan kan je het IP adres op vast instellen en de gegevens aanpassen.

Op nieuwere Android versies staat er een potlood tekentje waarmee je de verbinding kan aanpassen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 25, 2025

Als ik 'm op static zet moet ik alles invullen anders kan ik niet saven

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 25, 2025

Heb gezien dat ik wel in mijn AP DHCP client en server set-up kan instellen

• June 25, 2025

Als ik 'm op static zet moet ik alles invullen anders kan ik niet saven

Dan bij de gateway hetzelfde IP adres instellen als je bij IP adres hebt ingevuld of als dat ook niet kan een ongebruikt IP adres invullen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 25, 2025

Helaas man

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 25, 2025

Fritzbox gekocht, denk dat dat het beste is

• June 25, 2025

Fritzbox gekocht, denk dat dat het beste is

Kan je daar meer mee dan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 25, 2025

Met de Experia box kan ik geen url's blokkeren, straks wel

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Is het nog gelukt ​met de Fritz!box ​@Zuida? 
Welkom op onze community trouwens! 😊