Skip to main content

Hallo,

Woensdag komt de monteur langs om alles bij mij aan te sluiten.

Ik heb zowel Internet, Tv en vaste telefonie. Op het moment heb ik Ziggo en heb ik de Ziggo router in bridge staan zodat ik de router gedeelte als modem gebruik en mijn eigen router voor het router gedeelte. Mijn router is de Asus TUF-AX5400 .

 

Kan ik nu hetzelfde doen met de Experia Box 12? Ik wil de Experia Box dus niet vervangen maar De Asus router erachter hangen en het router gedeelte door de Asus laten beheren. Ziggo heeft natuurlijk geen iptv wat KPN wel heeft. Ik weet niet of dat nog een probleem is?

 

Alvast vriendelijk bedankt !

 

eblackadder

 

Hoi @Eblackadder ,

Je zal dan de asus in AP mode moeten zetten,Dan doet de BOX12 dus de DHCP.Is dat erg?


Hoi @Eblackadder ,

Je zal dan de asus in AP mode moeten zetten,Dan doet de BOX12 dus de DHCP.Is dat erg?

Bedankt voor je antwoord! Het probleem is dat al mijn apparaten zijn ingesteld  via mijn Asus router. Portforwarding etc. Ook ik heb ik 2 Asus routers in Mesh staan om een goed wifi signaal te hebben op zolder.


Hoi @Eblackadder ,

Ik denk(maar weet niet zeker) dat mesh ook wel in AP mode zal werken.

Dacht dat bij de V10 wel iets mogelijk was met bridge,Misschien weet @wjb dat wel.De monteur wil vast wel de V10 plaatsen en de Box 12 meenemen(maar ook dit weet ik niet zeker).


Hoi @Eblackadder ,

Ik denk(maar weet niet zeker) dat mesh ook wel in AP mode zal werken.

Dacht dat bij de V10 wel iets mogelijk was met bridge,Misschien weet @wjb dat wel.De monteur wil vast wel de V10 plaatsen en de Box 12 meenemen(maar ook dit weet ik niet zeker).

Hallo @martijn197108 , de Experia V10 is niet in bridge te plaatsen, ik meen dat alléén de V8 dat nog kon, alle latere modellen niet (meer).

 


Heb je het openingsbericht van het onderstaande topic gelezen?

 


Heb je het openingsbericht van het onderstaande topic gelezen?

 

@Eblackadder 


Heb je het openingsbericht van het onderstaande topic gelezen?

 

Ik ben hartstikke druk bezig geweest en heb het een beetje gelezen maar ik ga het nog een keer lezen. Ik heb ook nog 3 TP Link Deco's M5. Die kan ik eventueel gebruiken voor mijn Wifi bereik. Al mijn apparaten zijn eigenlijk ingesteld van mijn Asus router en moet ik alles veranderen. Ik ga nog eens goed lezen of het op een of andere manier wel mogelijk is. Bedankt voor alle hulp en suggesties!


Ik heb mij Asus TUF-AX5400 router aangesloten op mijn Experia box 12. Ik heb alleen telefonie en iptv op de Experia box zitten. De rest op mijn Asus router. Ik heb het aangesloten zoals in de link van WJB was beschreven. Alles werkt goed. Alleen mij internet speed is gedropt met zo'n 300mbps. Iemand een idee wat de reden daar van is/kan zijn?

 

Alvast bedankt!


Ik heb mij Asus TUF-AX5400 router aangesloten op mijn Experia box 12. Ik heb alleen telefonie en iptv op de Experia box zitten. De rest op mijn Asus router. Ik heb het aangesloten zoals in de link van WJB was beschreven. Alles werkt goed. Alleen mij internet speed is gedropt met zo'n 300mbps. Iemand een idee wat de reden daar van is/kan zijn?

Dan zou dan eigenlijk moeten liggen aan DMZ functionaliteit van de V12. Ik heb geen ervaring met de DMZ van de V12 maar heel heel lang geleden bleek ook de V8 problemen te hebben met de snelheid via DMZ.

 

Als je als enige wijziging de Asus eens niet als DMZ host instelt, is de snelheid dan wel goed?


Ik heb mij Asus TUF-AX5400 router aangesloten op mijn Experia box 12. Ik heb alleen telefonie en iptv op de Experia box zitten. De rest op mijn Asus router. Ik heb het aangesloten zoals in de link van WJB was beschreven. Alles werkt goed. Alleen mij internet speed is gedropt met zo'n 300mbps. Iemand een idee wat de reden daar van is/kan zijn?

Dan zou dan eigenlijk moeten liggen aan DMZ functionaliteit van de V12. Ik heb geen ervaring met de DMZ van de V12 maar heel heel lang geleden bleek ook de V8 problemen te hebben met de snelheid via DMZ.

 

Als je als enige wijziging de Asus eens niet als DMZ host instelt, is de snelheid dan wel goed?

Ik had de dmz disabled in de experia box maar ik kreeg dezelfde snelheden als met dmz on.

Bedankt voor het meedenken!


Ik had de dmz disabled in de experia box maar ik kreeg dezelfde snelheden als met dmz on.

Dan zie ik eerlijk gezegd geen mogelijke oorzaak anders dan dat het netwerk van de V12 stevig belast wordt.

Sluit eens alleen de Asus op de V12 aan en verder helemaal niets, ook geen apparaten via wifi.

Geeft dat hetzelfde resultaat?


 

Sluit eens alleen de Asus op de V12 aan en verder helemaal niets, ook geen apparaten via wifi.

Geeft dat hetzelfde resultaat?

Ik had alleen de asus met de Experia box maar dat gaf dezelfde snelheden. Maar toen ik alles had aangesloten op de Experia box ipv de router was de snelheid wel optimaal. Ik denk niet dat de Experia Box zwaar wordt belast. Een paar wireless verbindingen zoals telefoons en tablet die eigenlijk alleen  gebruikt worden om te surfen/emails te bekijken. Ik heb de Asus router wel in Mesh staan met een andere Asus router die op de 1st verdieping staat. Zou dat nog invloed kunnen hebben?


Ik had alleen de asus met de Experia box maar dat gaf dezelfde snelheden. 

Dan hebben we in ieder geval bepaald dat er geen broadcast storms actief zijn die het netwerk overbelasten.

 

Ik heb de Asus router wel in Mesh staan met een andere Asus router die op de 1st verdieping staat. Zou dat nog invloed kunnen hebben?

Als jij meet via die mesh verbinding dan heeft dat uiteraard invloed want dan loopt de communicatie immers over wifi.


Sorry misschien verkeerd geschreven. De Router onder is de hoofd router. Ik heb die aangesloten op de wan via een lan vd Experia box. De Asus onder heb ik de metingen mee gedaan.


Sorry misschien verkeerd geschreven. De Router onder is de hoofd router. Ik heb die aangesloten op de wan via een lan vd Experia box. De Asus onder heb ik de metingen mee gedaan.

Dan zou het niet uit mogen maken dat er nog een mesh apparaat aanwezig is.


 

Dan zou het niet uit mogen maken dat er nog een mesh apparaat aanwezig is.

Dat dacht ik al. Bedankt voor de suggesties en snelle replies!