Skip to main content

Ik heb nu de TP-Link router. Heb glasvezel. Ik gebruik alleen de tv via een netwerkkabel. Heb al gelezen dat het problemen kan geven als je de tv decoder wil gebruiken, maar is dat nog steeds zo, het werkt toch simpel via een netwerkkabel?

Ik gebruik geen tv app om tv te kijken.

Vraag is dus, kan ik deze router gebruiken als alternatief voor de Experia (denk dat die zo heet)

Hallo @Sara_2022 

 

Nee, dat gaat helaas niet werken.
Voor IPTV is wel wat meer nodig dan alleen een verbinding via een netwerkkabel en in de AX55 ontbreekt het gedeelte om IPTV werkend te krijgen voor zover ik daarover kon vinden.


Hoi GeSp, dank je en kan ik dan wel tv kijken via de app op tv? (als ik de decoder niet gebruik)


Hoi Sara,

 

Dat zou gewoon moeten werken omdat daar geen extra functionaliteit voor nodig is in de router, je TV moet wel die app ondersteunen, anders zou je ook een chromecast daarvoor kunnen gebruiken, daarmee kan het ook.


Ok, nou mijn tv's ondersteunen dit goed (sony 80j) maar ik kan dus deze router gebruiken als hoofdmodem / router?


Volgens de berichten die ik daarover gelezen heb wel.
Alleen de KPN TV kastjes werken niet maar internet werkt verder prima en dus ook de TV app omdat die via het gewone internet werkt.


Dank je wel GeSp :)