Skip to main content

Hi forum,

ik probeer mijn netwerk aan de praat te krijgen met een niet nader te noemen concurrent, maar dit blijkt niet mogelijk te zijn.

mijn gewenste opzet is als onder getekend (met naam van apparatuur) zou dit werken met de Experiabox 12 als deze de rol van modem en router pakt.

als iemand hier uitsluitsel over kan geven zou ik erg dankbaar zijn!

Met vriendelijke groet,

Niels

Als je.op.1 van de 2 dhcp uitzet zou dat moeten kunnen.werken.,.hier heb ik 6 arubas aan een.experiabox12 geknoopt voor outdoorwifi

Tegen welk probleem.loop je aan?

Welk probleem heb je nu? Waarom lukt het bij je huidige provider niet?

​@Niels Schoumans Als je de Deco's gebruikt in AP mode dan moet het werken, in router mode werkt jouw schema niet

Deco in router mode met WAP1 als Hoofd-Deco

mijn huidige opzet is 

waarbij alle WAP in acces point modus draaien, deze zouden dus geen DHCP moeten doen.

het probleem is echter dat zodra ik deze setup opstart (en/of reboot) ik vaak enkele uren tot een paar dagen stabiel draai, en daarna begint het internet weer continue uit te vallen waarbij ik een stabiele verbinding met het netwerk heb maar er geen internet doorkomt.

deze opstelling is overigens op advies van de monteur, (heb hiervoor extra kabel getrokken) maar is dus geen stabiele oplossing. inkomende lijn al door laten meten en modem is vervangen maar ik blijf vastlopers houden, en kan geen pijl trekken op wanneer deze klappert.

Advies vanuit andere ISP is om de POE switch enkel voor stroom te gebruiken en de WAP als mesh netwerk te laten functioneren maar ik heb een semi-bunker, dus om via N hops te moeten is niet mijn wens (niet voor niets kabels laten trekken).

​@Harkanoid Aka Lampjesman waar verwacht jij dat DHCP draait anders dan in het modem/router?

​@TDN dankjewel, begrijp ik goed dat mijn originele (gewenste) schema in jouw ogen dus zou werken zolang de WAP’s in acces point mode draaien?

Dit is de opzet voor router modus. En dat kan gewoon. Ongeacht bij welke provider je zit. Heb je 2 routers achter elkaar. Is geen probleem.

Provider router gewoon op default instellingen laten staan. Geen gekke dingen instellen zoals DHCP uit ofzo.

Als je bij Ziggo zit kan je in deze situatie het modem in bridge modus laten zetten. Bij de meeste andere providers kan dat niet.

Alleen bij KPN gaat waarschijnlijk de tv ontvanger niet werken achter de Deco "WAP 1" die dan in router modus staat.

In accespointmodus kan plaatje 1. Dat kan ook gewoon bij elke provider. 

​@Marlon92 dankjewel, dit weekend begint eindelijk mijn verlof dus dan maar eens de originele set-up met WAP in AP modus proberen, en direct in de MGMT poort van de switch kruipen om te zien of daar dan iets mis gaat, ik kreeg het niet (stabiel) werkend in de AP modus, en uberhaupt niet aan de praat in router modus (had modem in bridge laten zetten).

ik ga nog 1 poging doen met huidige modem en anders gaan we van kabel over op glas

De switch staat toch gewoon op default instellingen? 

Beste ​@Niels Schoumans heb je die vraag ook uit staan binnen het forum van je eigen provider?

En wat was hun reactie daar?

Wie is die andere provider???

Wat leuk dat je KPN overweegt, ​@Niels Schoumans! 💚

Ik zie dat de Community je al voorzien heeft van antwoorden. Kunnen we je verder nog ergens bij helpen?

​@Marlon92 ja zeker switch staat op default instellingen

Reageer