Skip to main content

Wij gaan binnenkort overstappen van ZIGGO naar KPN. Wij hebben een uitgebreid WiFi netwerk in onze woning, met oa een Synology NAS, een airco installatie van DAIKIN, zonnepanelen installatie, een homewizzard slim electriciteitsnetwerk etc. Alles aangesloten op onze router. Kan ik zondermeer, als ik de netwerknaam en WiFi wachtwoord hetzelfde instel op mijn KPN router, verwachten dat alles dan weer weer werkt zoals nu? bij voorbaat dank.

Dag @Bert v Holst Heb je goed gekeken welke snelheid er op jouw adres geleverd kan worden? Dat is vooral belangrijk als er geen glasvezelaansluiting in huis is.


1 Gb glasvezel, maar antwoord op mijn vraar tav Wifi?


Ja hoor dit kan, over het algemeen pikken de meesten apparaten dit gewoon en zullen ze verbinden.

 

Mvg John


Waarschijnlijk krijg je een experiabox 12 modem. Misschien moet je dan de WPA beveiliging in het modem nog aanpassen naar WPA2 ipv WPA2/WPA3 vanwege de compatibiliteit van oudere apparaten.


Hi @Bert v Holst, welkom bij onze community en ook bij KPN als nieuwe klant. 

Dit kan werken maar je hebt geen garantie. De instellingen van het WiFi-netwerk moeten namelijk ook overeen komen, niet alleen SSID en wachtwoord, maar bijvoorbeeld ook beveiligingstype. Het kan dus zijn dat je apparaten opnieuw moet verbinden. Bij een telefoon, tablet of computer gaat dit vrij makkelijk. Een kwestie van netwerk vergeten/verwijderen, opnieuw netwerk selecteren en het wachtwoord invoeren. Bij de rest van de appraten zul je na moeten kijken hoe dit moet. 


Reageer