Stel dat ik mijn Sonos apparaten laat gebruik maken van de ExtraWifi op mijn box 12. Mijn andere apparaten laat ik gebruik maken van de “gewone” WiFi van mijn Box12 . Moet ik dan steeds op die andere apparaten laten inloggen op het extra WiFi netwerkomgeving om de Sonos te kunnen besturen? Immers de netwerken hebben verschillende namen. In mijn geval xxxx en xxxx_ExtraWiFi2G.
Kan ik mijn Sonos met het Extra Wifi netwerk van de Box 12 verbinden en nog benaderen vanaf het andere Wifi netwerk?
Beste antwoord door Eric89
Het zou wel moeten werken. Het zijn 2 verschillende netwerknamen. Maar het is hetzelfde netwerk. De apparaten kunnen elkaar gewoon zien en met elkaar communiceren.
Dat in tegenstelling tot het gastennetwerk. Dat is wel een apart netwerk.
Gewoon proberen. Zeer waarschijnlijk werkt het gewoon.
Op ip niveau hetzelfde netwerk inderdaad maar sonos kijkt echt naar de netwerknaam... zelf ondervonden dat het niet werkt.
Hetzelfde probleem heb ik ook als ik via vpn verbinding maak met mijn thuisnetwerk. Mijn telefoon bijv. Krijgt dan ook een ip uit dezelfde reeks dan sonos en toch kan ik sonos niet bedienen omdat ik niet via dezelfde netwerknaam verbonden ben
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.