Skip to main content
Antwoord

Kan ik mijn wifi beheren in de Mijn KPN app als ik niet verbonden ben? SuperWifi's worden niet goed weergegeven daar

• August 9, 2025
  • 3 reacties
  • 62 keer bekeken

Goedemiddag,

Recent is de firmware van mijn experiabox v10 bijgewerkt. Ook de mijn kpn app ziet er nu anders (overzichtelijker!) uit onder het kopje wifi netwerk beheren, ik neem aan als gevolg van de update van de firmware? Ik heb twee vraagjes.

1: eerder kon ik mijn wifi netwerk ook beheren/ van afstand benaderen in de mijn kpn app als ik niet op mijn wifi netwerk zat. Klopt het dat dit nu niet meer kan en alleen nog maar kan benaderen als ik verbonden ben met mijn wifi netwerk? Als ik niet verbonden ben met mijn wifi netwerk en ik probeer het nu te benaderen dan geeft de app aan” we zien dat u wifi hebt uitgeschakeld”, dat heb ik dan trouwens niet gedaan, maar ik ben niet verbonden met mijn eigen netwerk.

2: weet niet of dit ook met de update te maken heeft maar als ik inlog op mijn modem, dan geeft hij bij de extenders (ik heb twee super wifi 2) aan dat er een “probleem” is. Klik ik erop, dan wordt alleen weergegeven dat ze in de “slave modus” staan, verder niets. In de mijn kpn app staat ook gewoon dat ze verbonden zijn en de lampjes branden groen. Iemand een idee waarom modem toch aangeeft dat er een probleem is? 

alvast Bedankt

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@MT1976. Welkom op de KPN Community! Goed om te lezen dat je blij bent met de MijnKPN app en dan vooral het onderdeel Mijn Wifinetwerk. Onlangs hebben we een update doorgevoerd voor de MijnKPN app waarmee we de mogelijkheden hebben uitgebreid om je eigen Wifinetwerk te beheren en in te zien. Wel is het nu inderdaad zo dat je verbonden moet zijn met je eigen netwerk om toegang te krijgen tot Mijn Wifinetwerk. 

Dat je SuperWifi punten worden weergegeven als een ‘probleem’ in de webinterface van het modem kan een weergave fout zijn, maar kan ook daadwerkelijk betekenen dat ze niet goed gesynchroniseerd staan. Dan werkt je netwerk niet optimaal meer. Dan kun je het beste een herstart van je thuisnetwerk doen. Dit doe je door te gaan naar http://192.168.2.254, inloggen en dan naar Instellingen. Daar kies je voor Systeem bovenaan en dan Herstart achter Herstart thuisnetwerk. Dan worden je Experia Box en SuperWifi punten opnieuw opgestart.

Laat maar weten of ze daarna weer goed naar voren komen in de topologie. 

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 12, 2025

Hoi ​@MT1976. Welkom op de KPN Community! Goed om te lezen dat je blij bent met de MijnKPN app en dan vooral het onderdeel Mijn Wifinetwerk. Onlangs hebben we een update doorgevoerd voor de MijnKPN app waarmee we de mogelijkheden hebben uitgebreid om je eigen Wifinetwerk te beheren en in te zien. Wel is het nu inderdaad zo dat je verbonden moet zijn met je eigen netwerk om toegang te krijgen tot Mijn Wifinetwerk. 

Dat je SuperWifi punten worden weergegeven als een ‘probleem’ in de webinterface van het modem kan een weergave fout zijn, maar kan ook daadwerkelijk betekenen dat ze niet goed gesynchroniseerd staan. Dan werkt je netwerk niet optimaal meer. Dan kun je het beste een herstart van je thuisnetwerk doen. Dit doe je door te gaan naar http://192.168.2.254, inloggen en dan naar Instellingen. Daar kies je voor Systeem bovenaan en dan Herstart achter Herstart thuisnetwerk. Dan worden je Experia Box en SuperWifi punten opnieuw opgestart.

Laat maar weten of ze daarna weer goed naar voren komen in de topologie. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 14, 2025

Hoi Arjan, door herstart van thuisnetwerk is het probleem inderdaad verdwenen. Bovendien is status van super wifi 2 punten gewijzigd van “paired” naar “synced”, ook wordt type verbinding met modem weergegeven wat voorheen niet het geval was . Dus opgelost, bedankt. Wel gek dat de lampjes op de superwifi 2 eerder ook gewoon groen branden. Zou een andere kleur verwachten als er een probleem is

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dat zou ik ook verwachten, want ze werken blijkbaar niet optimaal. Wel mooi dat het zo opgelost is!