Skip to main content

Kan ik een IPv6 ook op mijn computer laten installeren? Zijn er ook kosten aan verbonden

Kan ik een IPv6 ook op mijn computer laten installeren? Zijn er ook kosten aan verbonden

Ipv6 staat standaard aan bij kpn. En de meeste apparaten hebben dit ook standaard aanstaan.

Bezoek eerst eens een test locatie om te zien wat dit voor resultaat geeft.

 

 

https://test-ipv6.com/

 


Dat kost je uiteraard niets extra.

Heb je al een IPv6 adres prefix?

Dit kan je zien in MijnKPN.

 


Ik heb gekeken in mijn KPN, maar ik heb alleen een IPv4 adres.

Ook heb ik de test gedaan, maar daar kwam ook uit 

Uw IPv4 adres op het publieke Internet is (waarschijnlijk) 17.169.136.xxx

 

Uw Internet Service Provider (ISP) is wellicht KPN KPN National

 

Geen IPv6 adres gedetecteerd 

 

To ensure the best Internet performance and connectivity, ask your ISP about native IPv6. Âmeer info]

 

 

Uw DNS server (waarschijnlijk beheerd door uw ISP) lijkt werkende IPv6 internettoegang te hebben.
Uw score
0/10 voor je IPv6 stabiliteit en gereedheid als websites enkel op IPv6 bereikbaar zijn.

Ik heb gekeken in mijn KPN ...

Wat u daar in uw reactie geplakt heeft komt niet uit MijnKPN. Kijk gewoon in MijnKPN. En niet op een andere site.


En 17.169.136.xxx is van Apple. U heeft zoiets als "Extra veilig internet" aan staan op uw Apple apparaat. Daarmee maakt u feitelijk een verbinding via een server van Apple. Mogelijk werkt ipv6 niet via deze omweg.


Allemaal bedankt voor de tips. Als het goed is, is het nu voor elkaar. 

En 17.169.136.xxx is van Apple, ik had zelf het nummer gewijzigd. 😉

We hebben wel KPN als server. Ook kreeg ik van iemand de tip dat IPv6 nog niet nodig was.

Je moest alleen zorgen dat je een goede spamfilter hebt


Ook kreeg ik van iemand de tip dat IPv6 nog niet nodig was.

Je moest alleen zorgen dat je een goede spamfilter hebt

Ik zie de correlatie tussen die twee zaken echt niet.


Beste wjb , ik bedoel dat het nog niet echt nodig was met IPv6 op je pc te werken. Aangezien er nu nog weinig bedrijven, enz. IPv6 gebruiken. 

Conclusie: wij houden nog IPv4💻

Â