Skip to main content

Ik heb de Experia box 10A, heb in het verleden altijd de poorten tcp 5200, en udp 5198-5199 open gehad, maar kreeg al een paar keer een abuse van kpn, en nu is mijn internet weg op advies van kpn dicht gezet, heb mijn router in de fabrieksinstellingen gezet en alles is weer uptodate, kennelijk indringers op mijn netwerk, nu de vraag kan nu wel of niet de udp en tcp wel weer instellen voor echolink www.echolink.org.

Hallo @Lee1948 

 

Probleem was dan waarschijnlijk poort 5200, die moet je namelijk niet open zetten voor connecties van buitenaf:

EchoLink requires that your router or firewall allow inbound and outbound UDP to ports 5198 and 5199, and outbound TCP to port 5200.  If you are using a home-network router, you will also need to configure the router to "forward" UDP ports 5198 and 5199 to the PC or device on which EchoLink is running. (Do not forward TCP 5200).

 

Dus alleen de 2 UDP poorten instellen.


De poort 5200 ziet hij direct bij het verbinden met echolink, dus die niet handmatig aanzetten, de udp poorten maar instellen. Bedankt voor de tip.

 


Wat is de reden die door KPN Abuse aangegeven wordt als reden voor de in quarantainestelling?

@Raymondt, Het forwarden van die poorten zou ansich toch niet tot een quarantaine mogen leiden?


Ik had kennelijk ook nog iets anders open gezet wat niet de bedoeling was DNZ en vergeten die weer dicht te zetten weet zo nu nier meer of er nog meer was.


Ik had kennelijk ook nog iets anders open gezet wat niet de bedoeling was en vergeten die weer dicht te zetten weet zo nu nier meer wat dat was.

Maar wat stond/staat er dan als reden in het bericht dat jij van Abuse gehad hebt?


Hoi @Lee1948 ,

Echolink zou gewoon op de juiste manier te gebruiken moeten zijn. Graag kijk ik dan ook even met je mee wat nu precies de abuse-melding getriggerd heeft. Zou je in je profiel (in de velden die als ‘Privé’ aangemerkt staan) de gegevens van je verbinding in willen vullen? Ik ga dan even op onderzoek uit wat er precies aan de hand is.

73 😉


Geen idee waar ik moet gaan kijken bij pive staat niets.

 


Geen idee waar ik moet gaan kijken bij pive staat niets.

Heb je jouw gegevens ingevuld in het forum profiel (klik).


Internet en vast bellen bedoel je dat.

 


Internet en vast bellen bedoel je dat.

Nee, je adres gegevens, telefoonnummer en klantnummer.

Heb je wel op dat tekstje forum profiel (klik) geklikt?


Ik denk niet dat dit verstandig is dit op internet te zetten.


Ik denk niet dat dit verstandig is dit op internet te zetten.

Niemand vraagt je dit op Internet te zetten. Wat je gevraagd wordt is om die gegevens in jouw forum profiel (klik) te plaatsen in de velden die met "privé" aangeduid worden. Die velden zijn alleen in te zien door jou en de moderators van kpn.


Hi @Lee1948, ik ben een KPN moderator, en ik kan de gegevens zien die je invult in je profiel. Alle andere forumgebruikers zien die gegevens niet, dus het is veilig om ze daar in te vullen! Zodra je ze in hebt gevuld en hier hebt laten weten dat je dat hebt gedaan, zal ik samen met @Raymondt (ook een KPN medewerker) gaan kijken wat er precies aan de hand is 🙂


Hopelijk genoeg gegevens Mvg Lee

 

Admin: Gegevens verborgen i.v.m. privacy


Het blijkt toch wel vaker niet duidelijk te zijn met prive gegevens via forum profiel. Hoe zou dat nu eens beter kunnen ?

( maar ja, wjb gaf toch een mooi linkje )


@Lee1948 ,

Je gegevens zijn in ieder geval ontvangen, waarvoor dank. Uit de gegevens bij de abusedesk blijkt dat de poorten 111 en 137 open stonden, die niet in de buurt komen van de poorten benodigd voor Echolink. Mijn vraag is dus haast op welke manier je de poorten in de eerste instantie open gezet hebt.

Om het op de juiste manier te doen, raad ik in ieder geval aan om dit kennisbank artikel te volgen, en dan ook alleen de omschrijving die onder het kopje ‘Port forward’ staat, en niet wat onder het kopje ‘UPnP (Universal plug ‘n play) staat.

Mocht je hier niet uit komen, laat het dan even weten hier.


Oke bedankt voor dit bericht, ik zou niet zo weten hoe de poorten 111 en 137 open stonden? en heb ook geen idee tot welke betrekking dit heeft gehad, wat ik wel weet is dat ik op een gegeven moment vreemde email binnen kreeg maar dat het daar om ging zou ik niet weten.

heb inmiddels wel de poorten 5198 en 5199 ge forward voor echolink (radio verbinding)

De inlog op de link komt niet overeen met mijn  router ik zag dat het de 10A was ik heb de 10 zonde A

Mvg Lee


Heb jij op jouw Experia Box een apparaat als DMZ Host ingesteld staan?

Heb jij UPnP uit staan?


DMZ staat uit en Upnp is ook uit, maar de setup van de V10A is anders dan de V10


 


Hoi @Lee1948 ,

We hebben even een test uitgevoerd en de poorten die we open zagen staan bij Abuse staan nu dicht. Werkt Echolink op dit moment met de aanpassingen die je gedaan hebt?


Je hebt dus blijkbaar geen V10A maar een V10.

Als jij geen port-forwardings voor die poorten 111 en 137 hebt staan dan is dat prima.

Kan je voor de zekerheid eens een printscreen plaatsen van de port-forwardings die je hebt gedefinieerd?

 

Edit: Ik zie dat @Raymondt al gereageerd heeft en dat het er dus goed uit lijkt te zien.


Klopt ik heb de 10 en niet de A, echolink werkt niet goed kan wel af en toe verbinden en af en toe niet dat was eerst niet zo het werkte perfect toen en is nu hopeloos, ik zal een print screen maken van mij poort voorwarding

 


Ik zie dat er 2 port forwards staan, terwijl met de onderste (die je laat zien) alles al geregeld is. Ik zou dus eens proberen om die andere weg te halen, en te kijken of dat het probleem oplost. Mogelijk zou het problemen kunnen geven als je een poort dubbel forward.


oke zal het toepassen en zien of het verschil maakt.

Â