Skip to main content

Hallo allemaal,

 

Is dit probleem uiteindelijk opgelost? Ik heb momenteel namelijk hetzelfde probleem. 

Afgelopen vrijdag hebben we een nieuwe Experia box ontvangen (v10A) omdat de oude was vastgelopen. Helaas krijg ik na het installeren van de Experia box ook de melding op mijn Samsung Galaxy Tab 2 de melding ‘Kan IP-adres niet verkrijgen’ terwijl ik met het oude modem nooit problemen heb gehad.

 

Alvast bedankt voor een reactie.

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dag @Dohmen92. Van harte welkom hier. Of dat probleem uiteindelijk is opgelost kan ik niet terugvinden, maar ik ga uiteraard mijn best doen om dit met je op te lossen. :slight_smile:  Wat voor apparaten zijn er allemaal aangesloten op je Experia Box? Maak je ook gebruik van WiFi-versterkers en zo ja, welke? Ervaar je dit probleem alleen op je Samsung Galaxy Tab 2 of ook op andere apparaten? En heb je ook de netwerk settings gereset zoals @wjb in dit topic beschrijft? Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Zou je ten slotte nog je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer, geboortedatum en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. 


Dag @Dohmen92. Van harte welkom hier. Of dat probleem uiteindelijk is opgelost kan ik niet terugvinden, maar ik ga uiteraard mijn best doen om dit met je op te lossen. :slight_smile:  Wat voor apparaten zijn er allemaal aangesloten op je Experia Box? Maak je ook gebruik van WiFi-versterkers en zo ja, welke? Ervaar je dit probleem alleen op je Samsung Galaxy Tab 2 of ook op andere apparaten? En heb je ook de netwerk settings gereset zoals @wjb in dit topic beschrijft? Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Zou je ten slotte nog je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer, geboortedatum en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. 

​​Hallo @Natasja,

Helaas doet het probleem zich nu niet alleen meer voor op de tablet maar ook op onze beide laptops. De mobiele telefoons hebben wel wifi, maar dat komt naar mijn mening vooral omdat deze nooit uitgeschakeld worden. 

Na een reset van jullie kant hebben we weer een tijdje wifi maar als we de dag erna de laptop en/of tablet weer aanzetten is de verbinding weer weg. We maken geen gebruik van wifi versterkers.

We hebben al meerdere malen aangegeven dat we denken dat het probleem met het IP adres te maken heeft maar je collega's zeggen telkens dat het er niets mee te maken kan hebben. Echter zijn de meldingen die we op zowel tablet als laptop als mobiele telefoon krijgen IP adres gerelateerd:

Tablet: Kan IP-adres niet verkrijgen

Mobiele telefoon: IP adres ophalen…

Laptop: Wifi heeft geen geldige IP-configuratie

 

We hebben, samen met je collega's, het volgende ondernomen:

> Modem reset (meerdere keren) - Succesvol tot opnieuw opstarten van apparaten

> Kanaal veranderd - Succesvol tot opnieuw opstarten van apparaten

> Wifi naam en wachtwoord veranderd - eenmalig succesvol

De mevrouw die we vandaag gesproken hebben zegt dat we dagelijks het kanaal moeten wijzigen omdat het erg druk is nu iedereen thuis werkt. Helaas geeft vandaag geen enkel kanaal wifi.

 

Ons vorige modem (V10) hebben we 4 jaar probleemloos gebruikt en na installatie van het nieuwe modem hebben we nu al ruim een week zo'n beetje iedere dag contact met KPN en hebben we nog steeds geen duidelijke en werkende oplossing. Dit is erg vervelend, vooral gezien het feit dat ik vanaf komende week weer thuis moet gaan werken en ik dus een stabiele wifi verbinding moet hebben.

Het mag duidelijk zijn dat de frustratie inmiddels groot is.

Alvast bedankt voor het nakijken van dit probleem.


Ik kan me levendig voorstellen dat dit probleem voor frustratie zorgt. Uit je bericht maak ik op dat het herstarten van de Experia Box het probleem tijdelijk oplost, maar het probleem er weer is zodra je je apparaten opnieuw opstart.

Vaak worden de meldingen die je krijgt veroorzaakt doordat het systeem dat de IP-adressen uitdeelt vanuit de Experia Box dan wat kuren vertoont. Dat gebeurt sporadisch. Bestaande verbindingen blijven werken, maar het systeem heeft dan “geen zin” om nieuwe apparaten te verbinden. Een herstart is dan de oplossing.

Als het vaker gebeurt, is er meer aan de hand. Ik kan je verbinding niet doormeten, omdat de Experia Box niet aangesloten zou zijn. Maak je gebruik van een eigen router, switch of andere (rand)apparatuur? Wat is er allemaal aangesloten op je Experia Box? Wellicht zit daar de boosdoener tussen.


Hallo @Dohmen92. Ik heb helaas geen reactie meer van je gezien. Is het probleem inmiddels (via een andere weg) opgelost? Als ik nog iets voor je kan doen, dan lees ik het graag.


Hallo Natasja, helaas is het probleem nog steeds aanwezig. We maken inderdaad gebruik van een switch (die we twee weken geleden van jullie nieuw ontvangen hebben samen met deze Experia Box) en we hebben zo'n adapter zodat we ook ergens anders in huis TV kunnen kijken. Ik heb deze adapter er al eens tussenuit gehaald maar ook dit maakte geen verschil.

Twee weken geleden heb ik in de Experia Box ‘SSID Enable’ op ON gezet aangezien deze eerst op OFF stond. Na deze wijziging hebben we 3 dagen geen verbindingsproblemen gehad, maar daarna kwam het euvel toch weer terug waardoor we nu bijna dagelijks het modem moeten resetten om toch op internet te kunnen. Ook valt de verbinding regelmatig weg, wat vooral erg vervelend is als je in een belangrijke teleconference met je collega's zit.


Hallo @Dohmen92. Dat is frustrerend. Je hebt een Experia Box V10a, begrijp ik. Is je verbinding wel stabiel als je een PC/laptop rechtstreeks met een kabel aansluit op je modem? Ik zie namelijk in de afgelopen periode meerdere verbroken verbindingen. Echter, dit kan ook het gevolg zijn van het herstarten van je modem. Heb je ook je glasvezelkastje al eens stroomloos gemaakt en je Experia Box teruggezet naar de fabrieksinstellingen


Hallo Natasja, in het begin hadden we dan wel bekabeld internet. Echter de laatste keer dat we geen wifi verbinding hadden en ik dus de kabel van het modem in de laptop had gestoken, was er zelfs via de kabel geen verbinding (melding: Verbonden, geen internet). 

We hebben in het begin samen met een medewerker van de klantenservice al twee maal een complete herstart gedaan (d.w.z. stroom van het glasvezelkastje gehaald en ook van het modem). Ook dit gaf alleen tijdelijk een oplossing.

We hebben het modem nog niet naar fabrieksinstellingen teruggezet. Ondanks dat ik hierover nog geen conclusie kan trekken lijkt het me vreemd dat dit de oplossing zou moeten bieden aangezien we de problemen ervaren vanaf het moment dat we het modem van KPN hebben ontvangen. Ik neem aan dat het modem toen al de fabrieksinstellingen bevatte.


Dag @Dohmen92. Ik zie in de notities dat er vandaag een monteur langs is geweest en deze het modem en glasvezelkastje heeft vervangen. Klopt dat? Werkt alles nu weer zoals het hoort? Als ik nog iets voor je kan doen, dan lees ik het graag.


Er is inderdaad een monteur langs geweest die het glasvezelkastje heeft vervangen het het V10a modem heeft vervangen voor een V10. Tot nu toe hebben we geen problemen meer.


Dat is goed nieuws, @Dohmen92. Fijn dat alles (vooralsnog) weer werkt zoals het hoort. Mocht je onverhoopt toch ergens tegenaan lopen, dan weet je me te vinden.


Reageer