Skip to main content
Vraag

Kan iPhone niet verbinden met Homewizard Wi-Fi P1 Meter

  • 28 August 2024
  • 26 reacties
  • 194 keer bekeken

Ik kan geen verbinding maken met mijn iPhone naar home wizard (geen verbinding mogelijk met Netwerk P1meterSetup

Je zit wel op zelfde netwerk?

Anders even homewizard handleidingen raadplegen

Hoe installeer je de Wi-Fi P1 Meter | HomeWizard Helpdesk


In welke stap gaat het fout?


Als ik de P1meter aansluit en op verbinding maken druk gaat na enkele sec. De ring blauw knipperen maar daarna weer wit en krijg ik de melding: geen verbinding mogelijk met netwerk P1meterSetup


Wit knipperen is fabrieks instellingen nog.

Knop ingedrukt houden wachten tot hij blauw knippert dan via de Energy app hem koppelen aan je wifi zoals ook in de handleiding staat.

 


Heb ik al vaak geprobeerd heb zelfs Enexis laten meten of er wel data uit de slimme meter komt en alles was goed maar de P1 meter maakt geen contact met de Setup. Ik wordt er ziek en wanhopig van.  


Heb ik al vaak geprobeerd heb zelfs Enexis laten meten of er wel data uit de slimme meter komt en alles was goed maar de P1 meter maakt geen contact met de Setup. Ik wordt er ziek en wanhopig van.  

Dan moet je wellicht Homewizard contacten dan kunnen we je hier niet verder helpen.


Ik heb zelfs een nieuwe P1 meter gekocht maar ook deze geeft geen thuis.


Ga ik proberen maar hoe?


Wat voor soort slimme meter heb je?

4.x of een 5.x?

Heb je een 4.x moet je namelijk een externe voeding gebruiken omdat je anders niet genoeg stroom heb.


Toch bedankt.


Toch bedankt.

je moet goed bekijken wat voor meter je heb.

Oudere slimme meters geven te weinig stroom waardoor je niet verder komt.

En moet je een externe adapter aansluiten.

 

Daarom de vraag welk type meter heb je


Als je de P1-meter indrukt totdat de ring blauw gaat knipperen, zie je dan wel het 2.4GHz wifi netwerk van de P1-meter?


Dat is de reden, ik vermoed dat ik op 5 GHz zit en hoe moet ik dat weer terug zetten?


Het modem van KPN de Experia Box V10 zou op 2,4 GHz ingesteld moeten worden wie weet hoe dat moet?


Zie je nu wel of niet dat 2.4GHz wifi netwerk van de P1-meter als die blauwe ring knippert?

Het klopt dat 2.4GHz wifi op jouw V10 aan moet staan maar jouw iPhone hoeft daar niet mee verbonden te zijn om de P1-meter met de 2.4GHz van de V10 te verbinden.

Heb je al kunnen inloggen op http://192.168.2.254 om daar de 2.4GHz wifi van de V10 te configureren?

 


Ga ik morgen mee verder maar ik zia niet 2,4 GZhz samen met de blauwe ring.


Ga ik morgen mee verder maar ik zia niet 2,4 GZhz samen met de blauwe ring.

Die zou je eigenlijk wel moeten zien immers dat is het wifi netwerk waarmee jouw iPhone tijdelijk verbonden moet worden om zo de P1-meter te kunnen configureren.


Je verbindt die P1 meter in je wifi instellingen.

Je pakt dan tijdelijk de wifi van de P1 zelf.

Volgende stap p1 verbinden met je 2.4GHz wifi.


Dan zou ik toch maar eens kijken wat ik al 2 keer gevraagd heb wat voor E meter type heb je 4.x of 5.x

lijkt op een 4.x met te weinig stroom dan doet hij ook dit soort dingen.


Een oudere meter en ik heb daarvoor een externe voeding gekocht, allemaal gezien door enexis. Die monteur zei wel dat het modem op 2.4 GHz ingesteld moet zijn voor de goede werking met de P1 meter.


Check! dan lijkt het me goed wat WJB ook zei in te loggen op het modem en 2,4 ghz ook aan te zetten.

Normaal staat dit naar mijn weten altijd standaard aan op het KPN modem.

Heb dit namelijk zelf nooit aangepast bij me ouders welke ook de P1 hebben en gewoon zo geconnect heb bij ze.


Maar als je al geen verbinding kunt maken met de P1-meter om deze te configureren dan gaat het dus een stap eerder al mis. Je maakt immers eerst contact met het 2.4GHz wifi netwerk van de P1-meter zelf en die zou dan ook zichtbaar moeten zijn als de blauwe ring op de P1-meter knippert.

Kijk ook een op een ander apparaat of je het 2.4GHz wifi netwerk van de P1-meter kunt zien tijdens het blauw knipperen van de ring op de P1-meter.


Als ik op mijn Iphone bij instellingen Wifi open en kijk bij  Netwerken: staat P1meterSetup er niet bij.

Dat moet toch openstaan denk ik als mijn P1 meter aan de KWh meter hangt?

Wat doe ik fout?


Als ik op mijn Iphone bij instellingen Wifi open en kijk bij  Netwerken: staat P1meterSetup er niet bij.

Dat moet toch openstaan denk ik als mijn P1 meter aan de KWh meter hangt?

Wat doe ik fout?

Alleen de eerste keer. Na een fabrieksreset of nieuw uit de doos. Later niet meer.


En dat is terwijl de ring blauw knippert?

Heb je ook al eens met een ander apparaat gekeken of je dat 2.4GHz wifi netwerk ziet?


Reageer