Skip to main content

Ik wilde mijn Ipad updaten naar IOS 18 via Apple Devices. Dit lukte niet, gaf foutmeldingen. Contact opgenomen met Apple. Uiteindelijk hebben bij Apple in USA ontdekt dat mijn pc's geen stabiele verbinding met de update computer konden krijgen. Apple stelde uiteindelijk voor om het via een ander adres te proberen. Bij een vriend, die ook KPN heeft,  ingelogd en de Ipad werd zonder problemen naar IOS 18  kunnen zetten. Is er iemand die weet wat dit zou kunnen zijn (ik had ook alle beveiliging op het modem en virus scanner uitgezet en dat hielp ook niet)? Ik vind het vervelend dat ik schijnbaar niet alles kan via mijn huidige verbinding van KPN.

Hoor graag van jullie.

Waardeloos, @Alifiets Kunt u terugherleiden welke foutmelding u zag?

Apple heeft de files van Apple Devices uitgelezen en zag daarin dat de verbinding wegviel. Kreeg alleen foutmelding van Apple en geen melding van KPN

Hoi @Alifiets, welkom op onze community! Ik heb hier ook niet direct een verklaring voor. Als het bij de volgende update weer niet lukt, kun je dan eens een screenshot maken?

Ik heb met een collega van je afgesproken om te kijken wat er bij een volgende update gaat gebeuren en als dat niet lukt meteen met jullie te schakelen. Ze heeft ook alles gerest.

Vandaag contact gehad met de 2de lijns helpdesk van KPN omdat bij het updaten van de IPad via een pc de zaak weer vastliep. Helaas kon men niet zien waarom dit gebeurde. Volgens de systemen was er niets mis. Betekent voor mij dus dat ik mijn iPad niet thuis via de pc kan updaten omdat niemand weet waarom het niet kan. Een screenshot maken heeft geen zin omdat het foutmeldingen zijn die Apple al heeft bekeken. De medewerker dacht dat het misschien kwam omdat er apparaten op het netwerk zitten die dit veroorzaken. Dit bleek niet het geval, ook nadat alles afgekoppeld was, kwam de storing nog steeds voor. Het is raar dat het alleen problemen geeft met Apple.

Overigens via het mobiel netwerk van de telefoon lukt het wel om te updaten. Ik denk dat er iets mis moet zijn met het modem, dat is twee maanden geleden vervangen omdat het oude modem vastliep. De servicemedewerker gaf aan dat het volgens hem niet kon. Bij het oude modem had ik dit probleem nooit.

Als er iemand is die weet wat het kan zijn hou ik me aanbevolen.

Reageer