Skip to main content

Hier loop ik tegenaan:

6

website (77…..) is online, maar reageert niet op verbindingspogingen.

Gedetecteerd

 

De externe computer reageert niet op verbindingspogingen via poort 80, mogelijk vanwege instellingen van de firewall of het beveiligingsbeleid, of doordat de externe computer tijdelijk niet beschikbaar is. Er zijn geen problemen gevonden met de firewall op uw computer.

ik heb contact gehad met KPN abuse: en zij zeggen dit: er is in dit geval geen sprake van een probleem dat afgehandeld wordt door het KPN Abuse Team. Ik heb ook gebeld met 0800-0402 en ook zij kunnen mij niet helpen...

Op deze manier kan ik mijn NAS niet meers buitenshuis benaderen (via iphone bijv.). Tot voor kort werkte alles nog gewoon. Ik heb geen wijzigingen ingevoerd in mijn modem, en ik kan mijn NAS thuis zonder een probleem benaderen (via 192.168 etc).

Kan iemand mij helpen om dit op te lossen?

Alvast dank!

Elk antwoord op jouw vraag zal net zo onduidelijk en nietszeggend zijn als je vraag.

 

Om iets te kunnen zeggen is informatie nodig, nas merk, heb je de open poort getest met een poortscan vanaf internet, draaien er firewalls, welke poort gaat het om en welke applicatie zit daarachter. 

Is de router al een keer uit/aan geweest?


Via een heel vriendelijke andere bron kreeg ik het helpende antwoord: modem resetten naar fabrieksinstellingen; daarna via portforwarding de nas weer inregelen en het probleem is opgelost.

Dank voor je reactie.