Skip to main content

Ik heb sinds een maandje KPN glasvezel. Voorheen had ik Ziggo. In mijn PC en TV zitten allebij en lan kabel. Dit maakte het mogelijk om naar mijn TV te casten. Dit was vooral fijn om DVDs te kunnen kijken of Youtube met een adblocker. 

Maar nu ik mijn KPN abbonement heb kan dit opeens niet meer. Ik heb geprobeerd via de wifi te casten, maar de kwaliteit was te slecht. Ook weet ik 100% zeker dat ik voorheen niet castte via de wifi, omdat ik de wifi optie op de TV uit had geschakeld. 

Ik maakte geen gebruik van miracast, oid. Het ging gewoon via Settings>Bluetooth & devices>Add device> wireless display or dock. 

Hi ​@EvanW en welkom bij de KPN Community! Slim om op die manier naar Youtube en je DVD's te kijken. 😄 Gek dat het nu niet meer zo werkt als eerder, dus ik denk met je mee. 

Wat gebeurt er wanneer je nu cast naar je TV en deze bekabeld is aangesloten? Krijg je de optie helemaal niet te zien of is de kwaliteit niet zo goed als eerder? 
Zijn zowel de TV als je PC met hetzelfde netwerk verbonden en lopen de internetkabels van beiden rechtstreeks naar het modem, of zit er nog andere apparatuur tussen? 

Staan je PC en TV ver van elkaar af? Je zou (eventueel in de tussentijd) ook kunnen overwegen om een HDMI kabel van de PC naar je TV te laten lopen. Zo keek ik lang TV en dan ben je niet afhankelijk van het casten. 🙂

DVD's speel je af met een speler die, tegenwoordig meestal, met een hdmi kabel met je tv is verbonden. Dat werkt buiten je provider om.

Casten kan wel met Netflix en Youtube omdat die in-app casten hebben. Dus van Netflix app telefoon naar Netflix app in de tv kan gewoon. Zelfde voor Youtube.

Andere methoden naar LG ken ik niet. Een oudere vorm van casten is Miracast. Maar dat gebruik je niet zeg je.

Nee hoor, voorheen heeft dit gewoon gewerkt zonder HDMI kabel. De afstand is ook te groot voor een hdmi kabel zonder data verlies. In feite is je TV dan je tweede (of 3e in mijn geval) scherm van je PC. Je cast dus niet je huidige desktop maar krijgt er dus aan de zijkant een scherm bij. Ik heb zelfde op deze manier kunnen gamen met een controller vanaf de bank

Ik gebruik een adblocker op m’n browser, dus die gebruik ik liever dan de app op de TV of mn telefoon. 

Oh. Mijn computers hebben al zeker 10 jaar geen disc speel lade meer.

Ik heb er ook een apart ingezet haha!

Ik heb nog 2 Bluray Discs spelers. En één oudere DVD speler. Moderne tv's hebben geen scart meer, dus die is met de component aansluiting verbonden. 

Wel zo makkelijk om m'n paar honderd dvd's en Bluray Discs af te spelen. En ook nog zo'n 400 CD's. 

HDMI is geen optie dus, check. 

Wat gebeurt er wanneer je nu cast naar je TV en deze bekabeld is aangesloten? Krijg je de optie helemaal niet te zien of is de kwaliteit niet zo goed als eerder? 
Zijn zowel de TV als je PC met hetzelfde netwerk verbonden en lopen de internetkabels van beiden rechtstreeks naar het modem, of zit er nog andere apparatuur tussen? 

Zou je deze nog willen beantwoorden? Dan kunnen we verder neuzen naar waar het hem nu in zit.

HDMI is geen optie dus, check. 

Zou je deze nog willen beantwoorden? Dan kunnen we verder neuzen naar waar het hem nu in zit.

Excuuse, ik had deze niet gezien. 

ik kan alleen via de wifi casten, maar dan krijg ik dus een kopie van mn desktop en geen derde scherm. Het beeld is heel slecht en blokkerig. 

ik zette de wifi van mijn pc uit als ik via de lan met mn tv verbond en dit werkte dan als een derde scherm. Er zit geen apparaat tussen en ze lopen naar de TV

Geeft niks! 

Dus als ik het goed begrijp staat de cast optie er nu helemaal niet tussen als het bekabeld aangesloten is? 
Zit er ook geen switch op je modem aangesloten waar de TV en/of de PC mee verbonden zijn? Heb je ook gecontroleerd of je TV en je PC met hetzelfde netwerk verbonden zijn? 

Ja, met alleen de Lan zegt de pc opeens dat ik de wifi moet aanzetten. Ik wil daarom ook best geloven dat het een windows update was. Maar het gebeurde zodra ik mn nieuwe modem van KPN had. Voorheen stond de wifi toggle bij de instellingen van mn TV uit, dus ik geloof niet dat ik via de wifi verbond. De wifi op mn pc staat ook uit en ik die alles via de kabel. De wifi is voornamelijk voor mn laptop, ipad, telefoon en gasten

Ik kwam laatst ook zoiets tegen, ook bij overstap naar KPN.

Ik moest er even naar zoek maar toen vond ik dit:

• Volg onderstaande stappen om DLNA in te schakelen in Windows 11:
  • Open het Configuratiescherm.
  • Klik op ‘Netwerk en internet’.
  • Klik op ‘Netwerkcentrum’.
  • Klik op ‘Opties voor mediastreaming’.
  • Klik op de knop ‘Mediastreaming inschakelen’.

Deze moest ik opnieuw aanzetten, waarna de gedeelde bestanden weer zichtbaar kwamen op de tv. Is dit wat je gebruikt?

Wat fijn en super dat je het gevonden hebt ​@DennisA78! 💚 Ben benieuwd of dat ook de oplossing is bij ​@EvanW. 🤞

Reageer