Allemaal topics gecheckt maar geen een bood oplossingen. Dus bij deze mijn vraag:
Onlangs heb ik een nieuwe modem ontvangen, een KPN box 12, dezelfde als mijn vorige modem. De vorige modem werkte zonder problemen met mijn Samsung UHD 65” 7 Series TV (2018), maar met de nieuwe modem lukt het helaas niet om een werkende wifi-verbinding tot stand te brengen.
Modem en wifi werkt wel op alle andere apparaten
De TV detecteert het netwerk en toont een IP-adres, gateway en DNS, maar er is geen internetverbinding. Ik heb geprobeerd verbinding te maken via een mobiele hotspot en dat werkte wel
Ik heb contact opgenomen met Samsung om te controleren of het probleem bij de TV ligt, maar dat bleek niet het geval. Vervolgens heb ik KPN gebeld en samen hebben we diverse stappen doorlopen, waaronder de ACN- en 2,4 GHz-methodes. Ik heb ook WPS geprobeerd, maar zonder succes.
Daarnaast heb ik de beveiliging op WPA2 ingesteld en geprobeerd verbinding te maken met alle mogelijke netwerken (gastnetwerk, 2,4 GHz, en 5 GHz), maar zonder resultaat. Alle netwerken zijn ook op WPA2 ingesteld. Tot nu toe heeft geen enkele methode gewerkt.